Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Fórum - Úpravy

protitlak ve výfuku

Ne 18.05.14 03:02
Zdravím Vás všechny. Řeším takovou drobnost, ale zajímá mě odpověď a Váš názor.

Mám udělaný celonerezový výfuk od turba až nakonec u 2.5 TDi. Bez žádných katů, tlumičů.
Výfuk je cca v půlce vozu rozdvojený a teď má otázka.

Je lepší udělat v místě rozdvojení co nejplynulejší odvod výfuk. plynů či tam udělat odpor?
Tedy abych vysvětlil... Jeden říká udělat kalhoty, aby šli plyny co nejrychleji ven
a druhý udělat tzv. Téčko, aby turbo mělo alespoň nějaký odpor, aby turbo středilo...

Co je tedy lepší? Díky
Po 19.05.14 16:16
musska: co nejmensi odpor za turbem. Ladeni vyfuku si schovej pro kolena mezi hlavou a turbem. Vse ostatni tlumi hluk, pripadne vykon...

...aby turbo stredilo... ?
Pá 23.05.14 19:51
musska zaujimava drobnost,ze..upnem ti tu clanok z fora -je dost obsiahly- a osobne si myslim,ze zodpovie vsetke tvoje otazky. www.fiatcoupe.cz/rady-navody/vyfuky-myty-a-fakta-1-/
Út 17.06.14 23:44
Žádný motor nepotřebuje protitlak. Je to nějaká zažitá blbost.

Nikdy nechceš aby píst přetlačoval ještě větší odpor výfukových plynů. Spíš mu chceš pomoct. Odpor musí být co nejmenší pomocí využitím ráz. vln a jiných dějů ve výfuku ve svůj prospěch.

Výfuk u kterého hledáš výkon, musí mít správné délky jednotlivých segmentů a průměry. To je podstatné.

U TDI žádný tlumič. Když tak jedině jednoduchej absorpční tlumič... taky známý jako děravá trubka. Taky to je perforovaná trubka většího průměru omotaná skelnou látkou a ocel sítí a přes to je obal tlumiče. Dává se doprostřed auta nebo co nejblíže svodu a krom určitého tlumení hlavně zadržuje teplo a to je důležitý.

I když budeš sebevětší ladící bůh... výfuk nikdy neuděláš ideální. Protože máš jen jeden, ale podmínky provozu se mění neustále z minuty na minutu.

Při vymýšlení Ti může pomoct Lotus Engine Simulation.
Dobrá věc. Hlavně na tuhle problematiku nebo na sání a tak.
Po 22.08.16 14:57
N/A motor který má přesah (overlap)[otevřené jak sací tak výfukové ventily] na vačce potřebuje zpětný tlak (backpressure) z důvodu plnění, jinak ti vše co jsi nafoukal jednou dírou vyletí tou druhou.

u turbo motoru toto není, za turbem je potřeba jen díra ven.

‹‹ Zpět na Úpravy