Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Fórum - Moderní vozy

2,5 Tdi AEL, A6, C4 - rozvody - návod na postup...

St 13.08.14 11:24
Kámoš, vynikající automechanik, se chce pustit do výměny rozvodů na mé lodi. Tak trochu náhodou jsem koukl, jako vždy - jednou za čas, pod kryt rozvodů a řemen už držel jen na kousku kolesa:-) No..., takže jsem si předem vydělal:-(

Hledám 2dny nějaké postřehy, návody, i videa - jak na to, nejlíp.... a asi jediné (a asi dobré), co jsem našel, byl příspěvek z 24.5.2006 18:15:11 frantacech - cena rozvody A6 2.5TDi, kde frantacech přeposlal návod od svého kamaráda Zdenála.

Prosím, kdybyste měl někdo chvilku a věděl co a jak a na co bacha, co první dole a co nechat na autě, resp spíš napsat ucelený postup, tak by to bylo fajn. Na youtubu jsem postup nenašel.

K dispozici nemáme ony oficiální přípravky, takže prosím o příspěvky v tomto amatérském duchu, díky:-)


St 13.08.14 17:44
BORRO: Já bych rád jen podotknul, že poslední dobou se rozmohl nešvar srát se do odborných oprav čehokoliv prostřednictvím videí atd...
Rozvody není sundání tapecu, nebo výměna žárovky!!!!
Ještě chvíli a nemusíme chodit do špitálu, stačí napsat, zlomil jsem si ruku, kde je návod na opravu?

Tyhle motory by měl dělat někdo, kdo tomu rozumí a přesně ví, co dělá, co ten motor potřebuje, to není jen vyměnit řemen a kladku!!!

A pokud je kamarád tak dobrý mechanik, tak zase žádný návod nepotřebuje...

Neber si to osobně, ale za tímhle názorem si prostě stojím. Dneska se každý pitomec do všeho sere a ve všem se rýpe, pak je více škody jak užitku. Mechanici chodí na školení, draze platí za cokoli ať už penězi, nebo dlouholetou praxí a většina mladých si myslí, že to ochčijou nějakým videem...

Zajeď za někým, kdo tyhle motory zná a dělá...a ve finále ušetříte všichni



upraveno: 13.8.14 17:48

Čt 14.08.14 18:00
BORRO: Není to až tak složité pro člověka co to už někdy dělal. Člověku co to vidí poprve bych doporučil dát to někomu, kdo s tím má zkušenosti a dělat mu PKR (pi*u k ruce) - rozuměj občas mu něco přidržet, či podat, ale HLAVNĚ: čumět mu pod ruce a tahat z něj informace.
Jsou určitá místa v pracovním postupu u kterých člověk může nadělat hodně škody, či se u něch na dlouhou dobu zasekat...
Rozhodit to vždycky nějak půjde, ale seskládat. Klíčové záseky:
- Povolení/dotažení šroubu na klikovce. Potřeba kurevský moment na povolení a ještě větší na dotažení. Bez přípravku na blokaci klikového hřídele a velké goly s momenťákem neproveditelné. Kliková hřídel žádným jiným způsobem zablokovat nejde. Malá gola je málo...
- Seřízení předního rozvodu. Najít nulu na setrváku velký problém - na převodovce okínek kopa a na setrváku značek ještě víc... :). Dále je potřeba pravítko na aretaci vačky. Přípravek na přidržení ozubeného kola, momenťák potřeba.
-Seřízení zadního rozvodu. Je potřeba určité zkušenosti na nastavení alespoň základní polohy odkud se dá dále vycházet. Opět je potřeba připravek na přidržení kola vzadu na vačce. Po nějakém alespoň hrubém nastavení jsou dvě možnosti: První je pokusit se o start a doladit předvstřik pomocí diagnostiky a vhodného programu. Druhou (a údajně správnější) variantou je montáž číselníkového úchylkoměru skrz speciální adaptér do otvoru v čerpadla a jeho správného nastavení. Rozhodují setiny milimetru.

To jsou asi největší kiksy co tě můžou potkat. Všechny se na českém internetu probíraly, takže jsou teoreticky k dohledání. Nějaký komplexnější návod od uživatelů asi nenajdeš. V knížce jak na to, případně v dílenském programu ELSA je sice postup popsán, ale klíčové momenty nejsou až tak dobře vysvětleny...

Co se týče materiálu: 2x řemen, 3x kladka. Je dobré vyměnit ještě k tomu gufero na klikovce, 2x gufero na vačce, těsnění pod ventilovým víkem a vodní pumpu...
Čt 14.08.14 18:09
Jo a franta píše k šestiválci. Já k pětiválci. Tak si vyber... :-D
Čt 14.08.14 18:14
No... co ti na to povedet....

Vse ma svuj postup a budu u toho stat, tak jsem chtel vedet jak zhruba co a jak.

Chapu mechaniky, ze ojebavaji zakazniky jak na normocase, tak na ND, ktere nakoupi s 30-50%slevou a zakaznik pak plati cenu plnou.

To jsou presne Ti, o kterych hovoris. Ti zaslouzi naplivat do oka.

Servis audi v olomouci jsem uz vzdal, to je banda naprcanych namachrovanych kokotu co jezdi v horsich autech nez a6 c4. A neopravi nic pod rok 2005. Navic za sazbu 600/h.

Zarazi me, kdyz je to tu forum ,,rad,, ze za:
A/ sem nikdo nechodi
B/ chodi lide, co radi jen ve vecech, ktere by sami nedelali pro zisk, jinak jen prudi, misto aby poradili.

Rozvody delam komplet v Gates, pumpa Dolz a termostat Gates. Suma za ND je 2700 Kc.

Za kolik mi to kdo napocita z tech o kterych se bavis?:-)
Jak dlouho kolem toho bude chodit s cigarem?
Vyvolavat s kamosi a zakazniky?

Hosi automechanici, na toto Vam zakaznik sere!!!!!

15 let si nechavam servisovat Mb1000, Uno, Nexii, audi 80 a A6c4, nikdy uz nepujdu za nekym ,,kdo tomu rozumi,, protoze sam nejsem automechanik, abych zil v blahobytu z ojebavek zakazniku.

Napr onen remen Gates 5323xs, co mam za 474 kc mi odbornik proda za 1074. A na to Vam sere bilej tesak.

P.s. youtube je mocny nastroj, to Vas musi vsechny srat jak Batu Deichmann:-D

Za kolik mi udelas rozvody na AEL?
Matros a prace..... ja to umim za 2700+ 1500 a budem vsichni spokojeni;)



Čt 14.08.14 18:19
Kos. Diky za postrehy. Mam z toho obavy.
Predchozi bylo to Sniper.

Zadnj remen neni snad v nabidce nikde, ten musi vydrzet:-)
Čt 14.08.14 18:30
BORRO: Být tebou, tak se uklidním a snažím se vystupovat slušně. Předně nevíš, kdo sedí na druhé straně, tak KLID !!! Já tebe nenapadal, psal jsem to obecně. Slušnost by ti neuškodila, když už chceš vystupovat na veřejném webu a ještě žádáš o rady...

Co se týče tvé zkušenosti s autoservisy, měl jsme je úplně stejné před 15-ti lety a díky dnešním praktikám rychle se něco naučit na netu a vydělávat na tom se situace ještě zhoršuje...

Co se týče cen ND, každý je z něčeho živ, asi těžko tobě, jako koncovému zákazníkovi dá někdo odběratelskou slevu, tak nevím, čemu se divíš. Funguje to tak všude na celém Světě, jen tady v ČR mají někteří pocit, že by měli autodíly nakupovat za nákupní ceny...

Když si umíš sehnat díly levněji, hodně štěstí, hlavně se žnačkami Gates apd, to bych na AEL vživotě nedal, jedině origo, nebo Contitech...

Pokud bys měl dodržet kvalitu a vyměnit díly, které se mají při rozvodech měnit, jsi jen na dílech za "rozvody" na cca 10 - 12 tis, ale proč by ses o to zajímal, vždyť stačí řemen za 4 kila a kladky promazat vazelínou, no ne?

Sám se divím, že ty motory ještě jezdí s takovým přístupem...

Tož hodně štěstí s tím pertinaxem :-)
Čt 14.08.14 18:46
Slusne arogantni a nic neradici byla tva odpoved prvni.

Remen Gates je prvovyroba, a dobra znacka, to bys mohl vedet, neb vim, ze jsi dobry mechanik.

Slevy? Nemam zadnou slevu a koupim za polovic co v autokelly, na to potrebujes jen internet a 10min casu, dily mas na druhy den doma, ale to jiste vis;)

Dily audi na vuz v hodnote 30tisic davat nebudu, to je pochpitelne asi.

Dale me chybi kalkulace tve prace za rozvody, at to mame komplet a diskutujici si mohou udelat obrazek jak TO je;)

P.s. diky zes mi poradil (stacilo 3rady jak KOS), kdyz uz jsi na diskusnim foru.

Mechose co jezdi na skoleni jsem jeste nevidel, nebudou to ti z audi olomouc?:-)
Čt 14.08.14 18:50
BORRO: Já dělám v lese, servisem se neživím, známým jsem dělal na AEL rozvody včetně všeho nastavení co se má + diagnostika a práce s PC za 2.000,- Kč.

Jsem zvědavý čím povolíte a utáhnete šroub na klikovce...

Jak jsem napsal, hodně štěstí.
Čt 14.08.14 18:58
Ses tu jeden z 5 lidi, co audinam opravdu rozumi. To je dobre, ze jsi lesni delnik, pak ti lichotim.
Znamym.... no vidis.
Byt to na me tak vymontuju kladku napinaci a sundam remen, nasadim novej, kladku a jedu dal. Ale to asi nepujde:-)
Sroub povolime necim co bude po ruce, minule myslim to byla trubka metrova se zastrcenym klicem:-) ten moment 220 se tim pak zpet nejlip trefuje:-)
Zapisu sem vysledek pak.


Čt 14.08.14 18:59
Ses tu jeden z 5 lidi, co audinam opravdu rozumi. To je dobre, ze jsi lesni delnik, pak ti lichotim.
Znamym.... no vidis.
Byt to na me tak vymontuju kladku napinaci a sundam remen, nasadim novej, kladku a jedu dal. Ale to asi nepujde:-)
Sroub povolime necim co bude po ruce, minule myslim to byla trubka metrova se zastrcenym klicem:-) ten moment 220 se tim pak zpet nejlip trefuje:-)
Zapisu sem vysledek pak.


Čt 14.08.14 19:00
Up


upraveno: 14.8.14 19:01

Čt 14.08.14 20:40
Metrová trubka bude málo.
Ten moment je sice 220 Nm, ale k tomu ještě 270°, jestli si dobře pamatuju. Docela by mě zajímalo, čím zajistíš motor, aby se nepootočil. Jestli do válce naleješ vodu... či tak nějak... :-)

Dobře radím - nastuduj vše podstatné, než se do toho pustíš. Není to žádná prdel...

Alespoň na netu najdi knihu "jak na to"
Čt 14.08.14 22:31
Jak na to mam. Tam jsou obecny kecy. A postup s pripravkama za x tisic.

Jste hodni, ze to mam studovat. Hledam to 3dny a nicmoc krom nakresu a pokecu, co nicmoc nerika jsem nenasel.

Toz hlavne, ze vite jak to udelat:-) drzte si sve know-how:-)

Cao
Po 18.08.14 08:23
Hotovo, vyřízeno:-)
St 27.08.14 21:39
A přesně takový který chtěj koukat pod ruce a tahat jen info zadarmo ze srdce nenavidim!Já mam ve vybavení pul milionu a jen tak to tady někomu se všechny ty postupy a zkušenosti vyblijou ne....hoši zpet na zem je to byznys jako každý jiný a takhle to vážně nefunguje.

Tvrdit že mechanici sou ojebávači je zoufalost největší(bohužel je mezi nima hodně lemplů)a přísluší sortě lidí resp.kutilů kteří patří do čeledi kolenovrtných.Takže pokud někdo ze zásady nechce vyndat džuve za servis na autě,tak at si to udělá doma v maštali a taky at si sám poradí a zjistí co jak.Návod na transplantaci srdce zadarmo na netu taky neni.
A začíná už doba kdy si čeled kutilní domací začíná mistrně opravovat 3.0 tdi 4.2 tdi lezou do toho čínskejma flasherama....jen tak dál bude veliká legrace nkonec.Fandim tomu



upraveno: 27.8.14 21:42

Pá 12.09.14 11:50
Satas - tak zruš audiclub forum:-) tak proč sem chodíš? hledáš si zákazníky?
.. No neva, dá se to pochopit.

P.s. Ohledně transplantace srdce bych ti mohl hodně povykládat:-) a nedělal bych z toho vědu jako někteří tady. Pak to tu zrušte. Nemá to vlastně smysl.
Ne 28.09.14 18:24
Ježiš to je debata nerikam ze svou audi davam do znackoveho servisu ale tomu kdo uz to alespon 5 krat delal myslim rozvody


Čt 02.10.14 08:25
Borro: Pleteš si forum s bednou informací ze které zadarmo budeš brát a otom podstata tohoto fora nikdy nebyla,to jen fanaticky šetřiví uživatelé to z klubu a for začli dělat. .Informace jsou to nejdražší a pokud nepochopíš zakladní veci podnikání a rozdíl mezi normálním uživatelem auta a človekem ktereho cokoliv živí nema cenu se otom dohadovat.
A mužu tě s klidem ujistit že já si hledat už zákazníky vážně nemusim a nepotřebuju!


upraveno: 2.10.14 08:29

Pá 03.10.14 08:25
vopred sa ospravedlnujem, ked sa niekoho dotknem :-(Nezivim sa opravami aut, opravujem tak sem tam svoj fiat 500, svojho casu a80, a teraz sa troska vrtam v a6 (sem tam ked dakto z mojich kamosov potrebuje taku traposinu ako vymenit dosky, kotuce a chce aby som mu s tym pomohol) tak mu s tym helpnem. Satas - mas pravdu - informaciu su ta najdrahsia vec ktora je pri opravach potrebna. Suhlasim, ale do velkej miery z BORRO - zdielanie informacii na forach musi byt pre "tzv profikov" "trieskou v oku" :-) (aj tu treba velmi filtrovat informacie, lebo casto pisu ludia, ktori tomu kvazi-rozumeju a potom napisu tolko blbosti ze to treba brat s rezervou)
nemam problem hocikomu poradit vsetky informacie, ktore o danom probleme viem a ten clovek to chce opravit alebo tomu aspon porozumiet, aby si vedel vyhodnotit, ci sa do toho moze pustit sam, ake na to potrebuje naradie, alebo to radsej dat dakomu "opravit" (podla moznosti ozajstnemu profikovi) - mne to neodhana ziadnych zakaznikov, kedze to nie je moj biznis. Zdielanie informacii na forach by podla mojho nazoru malo byt prave o tomto. Satas - viem ze si profik, a davam pred Tvojimi schopnostami klobuk dole, a ked by som byval v Prahe, tak ak by som potreboval nieco na audine spravit, myslim, ze by si bol prvy v poradi, na koho by som sa obratil, ale potom mi unika ucel, preco na tomto fore nieco pises - ked 1) nechces zdielat informacie, 2) zakaznikov si nepotrebujes nadhanat . Nie je potom kazde slovo, ktore napises tuna len stratou casu (pre teba aj pre tych ktorym (ne)radis ?)
So 04.10.14 08:10
Je to ztrata času,je.A reagoval jsem v podstatě jen proto že tu byly servisy a mechanici nazvany ojebavačema a to nemam rád stejně jako přesně já tyto šetřílky a kutily které takto mechaniky označují,nic víc v tom není.A tito lidé se pak tady třeba čílí že jim nikdo nechce dát návod na něco na co konkretně vybavení a nastroje pro to potřebné stojí majlant.To je to neopochopení mezi normal uživatelem a človekem kterého to živí.Tímto končím tuto debatu dál to nemá význam.
So 04.10.14 10:41
Tak to já sem si taky myslel že je to hlavně o radách a výměně zkušeností
Sniper: co tě žere na těch videích - kdes načerpal informace ty ?
píšeš něco o uklidnění se a slušnym vystupování ale první slova v tvý 'hodnotný' reakci sou srát se a končíš ochcáváním - borra si pravděpodobně nikdy neviděl a hned mu posíláš haldu sraček místo toho na co se ptal a se třema vykřičníkama k tomu :)) ty bys měl víc přemýšlet o tom kdo sedí na drhý straně ... ty snipere :)
zažil si někdy školení automechanika ? nebo si jenom myslíš co se tam děje - jestli vono se tam z části nečumí taky na videa...
Satas: na ůplnym začátku všeobecných máš black list firem - ojebávačů tam máš celou hromadu tak chápu nírnou nedůvěru - obzvláštˇ když tam najdeš třeba Porsche Brno ...

So 04.10.14 16:07
ja tiez nevidim problem v tom aby niekto skuseny tuna napisal (alebo niekto kto to uz robil) - tak ako KOS - potrebujes na to to a to, take a take naradie, robi sa ato tak a tak, a bez toho riskujes ze poseres to alebo tamto.
menil som loziska na A6-ke - a predtym som to robil na A80, a tiez som postupoval tak, ze som si pozrel videa, zhruba som vedel co ma caka, kupil som si patricke nadstavce, nazvaral som si pripravok na vytlacenie naboja...
a nebol ziaden problem. V robote (kde programujem) ked sa ma niekto neskuseny spyta, ako spravit tamto alebo ono, tak ho neposlem doprdele s tym aby si precital knizku. Od malicka sa babrem s elektronikou, a ked dakto pride s tym, ze co jak prepajkovat SMD obvod, co ma nozky tak tesne, ze to ledva vidno lupou, tak mu poviem, da sa to, ale potrebujes dobru pajkovacku, lupu a skusenost s pajkovanim, lebo odseres ten plosny spoj.. a je na nom ci sa do toho pusti, alebo dakoho oslovi.. ale kazdy sme nejaky a niekto sa prihlasi na forum, aby hovoril - aha ja to uz viem a nikomu nepoviem (asi nejaky komplex), sak aut je dneska tolko a tak sa seru, ze dobry servisak nemoze mat problem s pracou, ked si niekto doma napriklad sam vymeni olej v prevodovke, alebo loziska... ved ako ste zacinali? hned ste rozoberali 6valce? alebo vam niekto ukazal ako sa meni hlava valcov, na co si kde treba davat pozor a potom ste zacali doplnat informacie, a postupovali od jednoduchsich veci k zlozitejsim? .... ale vsak internet je velky a su aj ludia, ktori radi poradia a pomozu a nechodia na fora si len predlzovat penis :-)
So 04.10.14 20:07
Satas: Kdyz uz si s tim zacal, nemam nahodou pripomenout, jak jsi memu znamemu "zrenovoval" svetla na A6?
Obavy lidi z neznamych, pripadne MALO ZNAMYCH servismanu jsou bohuzel opravnene...
Ne 05.10.14 16:55
Jo beru to je neduvera....ale neduvera by nemela přerustat v nenávist....
APSV:Neboj vim otom a veř mi že to dořešíme slibuju.Ona každá akce má svuj rub a líc a hodit to špatný je dost jednoduchý...český sport a hlavně motto druheho klubu.Nejsem panbuh sem jenom človek ale v hlave nasrano nemam.Rad te uvidim!


upraveno: 5.10.14 17:04

Ne 05.10.14 17:15
A to je přesně ten duvod proč už nemam ani chut na slavnejch forech....jenom nekoho zblejt a pochcat...ale nikoho nezajíma to před tim co se dohodlo jak se co delalo...nato se Lumpa taky zeptej.
Út 07.10.14 20:40
Satas: Tvuj pristup na obrazovce vypada slibne. Snad to tak i konecne dopadne. Protoze jistou shodou okolnosti mi ten znamy obcas dava praci a pri placeni vzdycky dlouho a vycitave hledi ke krabici se svetly...
Rozumime si, ze ;-)
Rad bych slysel tvuj komentar k technicke strance veci. Asi diky svemu pusobeni v letectvi nektere veci proste nechapu...
Čt 23.10.14 09:03
APSV:Muj přístup je normální pokaždé...to jenom občas ho lidé mění k učelu hanlivému aby to bylo vidět...nu což zvykl sem si ale už .Takže asi takhle...kdyby mi otom Lump neřekl tak to ani nevim to zaprvé,nepamatuji si ze bych s někym řešil nejakou reklamaci.Technickou stránku veci jsem stoprocentně řešil stim kdo svetla chtel,je to snad i 7 let možná a v té době mnoho možností nebylo,každopádně jsem si naprosto jist že s každým sem řešil dopředu jak se uprava udělá a hlavně kolik do toho chce dotyčný dát.Na zaver tedy pokud svetla nekde ležej přivezte mi je dáme to do pořádku at pak nevzniká toto.Jen mi nepřijde uplně dobrý vytahnout jak sem nahovno udělal lampy po takový době....

upraveno: 23.10.14 09:05

Čt 23.10.14 09:33
Satas: vytahnout....
Asi to melo byt vyresene uz pred 6-7 lety, ne?
Detaily , proc to neni doresene, mam pouze z doslechu, takze nebudu cementovat.
Z dvou pohledu:
1. Hezky jsi se rozepsal o profesionalite...
2. Porad ta krabice se svetly lezi mezi mnou, neb jsem te doporucil, a mym chlebodarcem, neb je stale jeste nasrany.
No tak jsem si vzpomel na jednoho z mnoha mych kostlivcu. Stane se...
Čt 23.10.14 18:10
Pokud se mi nikdo po 7mi letech neozve a pak se to dozvim uplně od jineho človeka tak to být dořešené nemůže.Ted to beru tak jako vytažení hnoje uchovaného dlouho v šuplíčku,docela bežné ted posl dobou..holt tak to je a z mostu kvuli tomu neskočim.pan chlebodárce je sice nasraný to je smutné ale vim jedno že jsem vždy každeho informoval o postupu upravy a pak mi Lump po 7mi letech řekne jak sem prej zkurvil lampy....nechme dohadů nikdo neni dokonalý lampy dovezte vyřešíme to uplně v klidu at sou všichni spokojení.
Čt 23.10.14 21:08
Satas: V podstatě máš recht. Po delší době s ním spolupracuju .
Pošli mi tlf na sebe, já mu to předám, at mají se to vyřeší.

Zkurvil lampy myslím není správný výraz.
Udělat tohle za WWII, tak je z tebe dneska težkej odbojář. Ovšem in memoriam :-)





upraveno: 23.10.14 21:10

So 25.10.14 22:50
BORRO: Hlavne pri vymene rozvodov nezabudni na novy srob na klukovke cca 12€ najlacnejsia zalezitost, ale ked to neurobis marna snaha z celych rozvodov !!!! Ak nechces aby ti pomlelo ventile tak daj na moje slova. Dotahovaci moment je .......... 3/4 otacky pred odtrhnutim heheh alebo na boha a este kusok viac musis to fak kurevsky dotiahnut. Lebo kajlik vie strihnut ako by bol z masla.
So 25.10.14 22:54
fero_b: Feri len tam nemas co posrat, ked zle spravis rozvod podakuje sa ti hlava ventile voditka, pripadne pri poriadnom strete ventilov s pistami aj onute ojnic, nedaj boh zlomena vacka, narobis viac skody ako osohu.
So 25.10.14 22:57
Len tak pre zaujimavost kamos kupil volvo V70 rocnik 1998 s motorom AUDI R5 TDI chlap mu vravi ze pred 1 mesiacom robene rozvody tak sa spoliehal ze OK po 2 tyzdnoch klakol celi moto. Skoro ho jeblo. Rozvody sice vymenen ale nevymenena a pravdpodobne aj slabo doiahnuta sroba na kluke, odstrihlo kajlik.
Ne 26.10.14 16:26
Skid: Kdybys potřeboval, mám tady z Volva AEL kompletní a v dobrém stavu.
Po 27.10.14 22:54
volovo uz jazdi, nechcel si ho prehadzovat do svojej a6 ???
St 29.10.14 16:26
Skid: Chtel, ale upoustim od toho, davam dohromady puvodni, mam na to cas a prostredky.
Čt 30.10.14 15:09
Satas Sniper Skid - o vás třech plus Hardcoreman a ještě pár tu, vím, že jste dobří mechanici, rozumíte tomu, hlavně 5válcům 2,5tdi.

Já nejsem mechanik, ale některé věci si na autě dělám sám, tak jak mi pasuje a auto provozuju, najedu 30tis za rok. Hodně věcí se sere. A polovinu si jsem schopen opravit sám (bez dávání podnikatelům 400 za hodinu - bez dokladu samozřejmě).

Samozřejmě rozvody nedovedu, i když, když jsem se díval, tak možná za 3dny bych to udělal, mít vercajk místo světlo a návod (který si i automechanik musel nějak osvojit od někud/někoho).

Hádáte se zbytečně, můj názor ale je, že pokud někdo nechce poradit, nebo upozornit na nějakou vychytávku, nebo pojeb, když se něco dělá, tak sem nemusí vůbec psat. Může mít galerii, která tu už dlouho nefunguje, a může si číst a nereagovat a tím se neosočovat, když někdo chce poradit s klimou (nakonec debilní drátek spálenej), s pískáním alternátoru (volnoběžka), centrál (debilní hadička u táhla prasklá - opraveno nesmrtelnou gumou na kapky do očí, mimochodem). Xenony za 300 z číny 6300K mi svítí rok bez poruchy (1x měněn balast za 100Kč). atd atd.

Serme na to.




Čt 30.10.14 16:32
BTW. tady už si nikdy nikdo nepřidá fotky do galerie?
To tady umřelo, nebo jak to je?
Myslím, že je to škoda.

Čt 30.10.14 21:29
No... jeste priliju trochu oleje... jsou tu taci, ze co prispevek, to ,,mam, prodam, namontuju,,
Asi tady zacnu inzerovat zdarma jak za servis za 400 hodka udelat nezdanenou nedokladovanou cinnost...
I kdyz to uz asi klukum nekdo poradil, to se automechanik bezne neuci.

Ad nakupni ceny... pokud koupim stejny dil na netu za 400 a v Kelly a u mechanika za 1070Kc. Coz je 2.5x tolik. Neni na to zakon o lichve a dobrych mravech?

Koupi nekdo STEJNY rohlik misto z 2Kc za 5Kc jen aby podporil vietnamce?
Asi ne. Ale dily normalka;) Nerozumim teto logice. Sorry



Ne 23.11.14 15:52
Logika je jednoduchá lidi z ulice nikdy nemeli mít ceny jako mechanici zaregistrovaní na ičo v elitu,kelly apod.jelikož ale internet uplně zkurvil veškerý tento obchodní system který by fungoval,tak samozřejme se díky tomuto ceny s maximalní slevou dostali k normalním smrtelníkum...OK co se dá delat mechanik se musí podřídit trhu.Další vec je že vetšina mechaniků i tak že mela slevy jsou prasata a na dílu napalili 200% + PRÁCE což osobně mě připadá už na hraně ale dělo se a deje se i dnes.

Já osobně lidem dávám díly za nákup a ceny mam lepší jak z pitomého inernetu,co ale zapaltí natvrdo je mechanická práce.Za děkuju si složenky nezaplatim bohužel.
Pá 28.11.14 22:55
Ja dam rad za slusnou praci 500 za hodinu. Napsals to spravne, souhlasim.
So 29.11.14 23:34
Tak za 500 na hodinu ti opravdu dobrej a vyhlašenej mechanik neotevře ani kapotu tady v praze.
Čt 04.12.14 10:14
no... , tak pak běžte do pr.... e, to se na mě nezlobte, páni mechanici...

P.S. uděláš učňák, naučíš se v praxi stylem pokus-omyl, pak investuješ 100tisíc do nářadí, pronajmeš si dílnu, a chceš vydělávat víc jak 500 bez dokladu za hodinu?

Hoši, proberte se !!!

upraveno: 4.12.14 10:16

Čt 04.12.14 10:40
BORRO: ...a kdyz nemaj moznost povymenovat dily pro zname a odjezdit sve ksefty, tak je zvlastni prirazka ;-)
Čt 04.12.14 17:49
Nebo nasranost na AC:-)
Čt 01.01.15 10:30
Neni se z čeho probírat sakra..Vyhlašená stavební firma ti perfektní barak za hubičku taky nepostaví a neřekne ti jak nato a co ktomu,pokud nechceš platit za praci firmě postav si barak sám oprav si auto sám.Dyt natom neni nic složitýho tak proč posílat do prdele...Muj pes si zlomí nohu a budu pičovat doktora a posílat ho do řiti že chce 16 litru za operaci??nebudu pač mi pes umře tvl.Přestante stim totalitnim odborářskym systemem že by sme si měli vše řikat jak se co dělá a jak si všichni všechno budeme dělat doma sami aby sme nepodporovali vykořistovatele...to bysme za chvíli chcípli všichni hlady chlapci.

upraveno: 1.1.15 10:33

Pá 02.01.15 08:53
BORRO: Seš dobrej naivka - - nebo máš první auto ?
za 500.- se dělalo před 10ti rokama
- skoro všechno na autě se dá udělat za den - takže seš v tom za 5t. .
zeptej se jakýhokoli taxikáře kolik dává ročně za servis - už před těma 10ti rukama to byla koruna za kilas - a to u novýho auta
píšeš že najedeš 30t.za rok a sere tě do toho vrazit trojku...
Kup si felu a máš klid - nebo se to nauč a můžeš to dělat za 200/h a uvidíme jak dlouho to vydržíš...
Pá 02.01.15 10:15
tak dívám se, co máš TY za auto, a opravdu Audi 80 r.v.90 se dá přirovnat k Felicii.
Já říkám, že pokud někdo dělá bez dokladu za 500, tak by práce měla vypadat. Většinou nevypadá. Trojku vrazím do auta za rok tak 5x.

VŠEM CO SEM CHODÍ do fora pro techniku ,,neradit a nepomáhat" - nechápu proč sem chodíte. jenom machrujete, dodělali jste se 4kama základku, pak se vyučili, a tedka tady obhajujete, že práce za 500 bez dokladu je směšně malá částka? Běžte doprdele.

Satas - ohledně tvýho psa... kolik je foor o psech a kolik lidí si tam píše co je nejlepší to a to, a chodí tam copak veterinář orodovat, aby si lidi nepsali o psech?

Přeju Vám tady vše dobré, už Vám tady na to forum mrdám.

Stejní lidi si tady píšete 7 let o svých problémech, jak kde co udělat - stačí se podívat na nějaký téma, kdo tam nejvíc píše - Satas, Sniper, a jim podobní, a akorát se tady z některých staly pěkní machýrci, kteří ale před x lety nevěděli o audině ani hovno a vyptávali se tady na to jak odtáhnout 8ku impus pod deklem, a tedka mě tady vypisujou, jaké je know-how někomu říct jak se shodí z auta to a to. Běžte do hajzlu.

sbohem!




Pá 02.01.15 13:32
BORRO: kdyby si měl opravdu zájem tak by sis místo mrdání na to dal trochu práce a najdeš tu více méně všechno cos chtěl vědět .
Kopeš kolem sebe jako děcko a vůbec už ti nejde o tvý debilní rozvody...
Podle mě seš línej jak prase a nasranej že se o tebe nikdo zadarmo nepostará - vlastnost většiny našeho národa zděděná po komunistech.
Je každýho věc jestli poradí nebo ne - a když neumíš ani sundat řemenici tak chápu že tu nikdo nechce psát třistránkovej návod když to pravděpodobně stejně nedoděláš a jenom se budeš dál ptát na tisíc kokotin který tu sou dávno napsaný a ty seš línej si to najít sám...
( a hovno o Audi ví ten kdo neví co je 90Q 20v - ty 80tko :))
So 03.01.15 20:26
Borro je mi tě líto,nikterak sem te já ani nikdo zde nenapadl a kopeš pliveš kolem sebe jak typickej českej kutílek škudlíček a drždukátek.Já jsem v oboru vyučen a otom co já sem umel a neumel víš ty specielně uplnou piču.Jdu tedy do prdele machrovat jinam.Ciao
So 03.01.15 20:28
Beri ser nato 80% národa žije pořád v totalitnim mumulandu a prostě to pochopit nechtej.nema cenu řešit bohužel.
St 25.11.15 19:39
Satas - z tebe se stal za poslední dva roky pěknej kokot, čtu tvoje příspěvky docela rád, ale ty před rokem 2013, pak sis uvědomil, že veškeré své rady potřebuješ zpoplatnit, takže je to jak je to.
nemám co chápat, vyučenej v oboru - proto bereš 500 za hodinu? že jsem se radši nevyučil.... zdar
St 25.11.15 19:42
a radši mě poraď když mám na předvstříku hodnotu 150 na vagu, a má tam být 50-60, jak to mám opravit, a jestli to mám vůbec opravovat, když mě nic nekouří, startuje nadrc, a z 0 na 100 jede za 9s.
díky:-)

Pá 27.11.15 19:46
Od kokota chceš radit,ale prosimtě neblbni.kdybych byl kokot jak se evidentně mylně domníváš tak nemam co žrát je to jen otom prostě že nemam vykradenou bednu pač pak jsem si opravdu uvedomil jak píšeš že po mě valná většina chce za posl x let jen tahat info aby mohli začít taky podnikat oničem víc to neni,radil sem vždy pomáhal a odměnou zato bylo vznik konkurece a následné pomluvy od ní atd.už jednou pochop že mě to živí.Pomohu poradim i nadale ale má to své meze.
Ne 31.01.16 18:47
rozumím a souhlasím.

každopádně si raději nepootočím na ohřátém motoru pal.čerpadlem, abych si to celé nedojebal, když to neumím.

Až mě to nepojede, nebo nebude startovat, tak dám 600 za diagnostiku za 5min a pak dalších 1500 za poklepání paličkou do čerpadla. Vždy jsem rodičům říkal, že chci být automechanik a ne ekonom:-D

zdarec:-)
So 07.01.17 11:34
So 04.10.14 20:07 Milý APSV....ubehly 2 roky a ty špatné lampy ode mě asi stále leží v té krabici??


upraveno: 7.1.17 11:41

Ne 15.01.17 10:48
Satas: teď koukám, co tu proběhlo za diskuzi... ;o) hele, jak jsi na tom vlastně s časem? budu potřebovat někdy nejpozději na jaře udělat brzdy.
Út 17.01.17 15:30
paia: Diskuze,ze bych dal KAZDEMU korunu :D
Út 17.01.17 19:27
Paio čoveče nato jakej sem hajzl a lempl mam čim dál tim rok od roku vic prace,stojí tu řada aut čekajících na opravy a nelepší se to....tak já nevim čim to je.
Brzdy uděláme to neni nic co by mě složilo na krovky.
St 18.01.17 13:15
Satas: já nic takovýho nikdy netvrdil.. ;o) až to bude relevantní, tak se ozvu.
Pá 20.01.17 22:39
Já nic taky neřikam v poho jen mi neni dost jasný proč chceš najednou přijet na servis když si ke mě nikdy nejezdil....??
So 21.01.17 23:30
Satas: nečteš zprávy? ;o)
So 28.01.17 16:48
Asi málo....neco co nevim?
Út 12.06.18 21:30
BORRO ono mas vo viacerych bodoch pravdu.Forum je o ziskani resp. odovzdani vedomisti hlavne kutilov atd....Aj ked je legendarna AAT a AEL asi najlepsimi TDI ake sa kedy vyrobili maju svoje muchy...utahovacie momenty-nemoznost zaaretovat cerpadlo-dole kryt ventilov...atd...po uspesnej vymene kde su momenty utahovania cca 200NM-uvolnovanie zaistovanie atd...je potrebny UCHYLKOMER-doladit cerpadlo.Jasne da sa to cez pocitac...ale davka v hlavnom riadiacom je informativna..teply motor - studeny atd...osobne som videl pripojenu audinku-PC-Program univerzalny nie VAG-povolene styri srubky na cerpadle a klepanie do strany-davka medzi 2-3 je idealna...Tym chcem povedat ze treba fakt odbornika na ten motor..V knihe JAK NA TO mas velmi podrobny popis..ale pripravok-pripavok-uchylkomer...Ja som mal stastie a kolega mi odporucil servis v Polsku.Bol tam mechanik ktory sa zameriaval na vsetke diesely s rotackou.Najhorsi mechanici ma to nieco oklo 30-tky a za den opravy AUDI-MERCEDES-FIAT-NISAN...vratane rozvodov...Jasne dole dekel fixou ciarky remen dole-remen hore..ziadna HO...a hura rozvody vymenene..dalsie auto...Ak chces mat vymenene rozvody na 100 percent musis najst mechanika ktory ma vedomosti-skusenosti a pripravky...Ja som mal STIGRO a 4 krat mi menil rozvody...kvoli vymene rzvodov som na otocku urobil cca 400km...Nepustaj sa do vymeny bez pripravkov atd...Cena v Polskom sevise je cca 120 eura plus tvoj material-cas cca 6 hodin...

‹‹ Zpět na Moderní vozy