Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Fórum - Úpravy

7A/NM hlava na NG blok ?

Ne 31.03.19 08:56
Ahoj. Sháním nějaký moudro. Shodou okolností mám sundanou hlavu na 90 NG quattru a napadlo mě proč to nepřestavět na 20v. Mám druhé komplet auto s NM nově postaveným motorem (předohrab)a velký girlingy atd. Zjistil jsem po demontáži to co bylo už celkem jasný předtím, že ač má podle chytrý knížky 7A a NG stejný vrtání a zdvih má jiný písty. A proto bych šel hodně dolů s kompresním poměrem třeba na 8. Což je ok pro nějakou lehce nafouklou stavbu (nevím kolik písty dají asi moc ne), ale to zatím nechci (jako chci mám na to už i hromadu věcí, ale není čas, musím dostavět jiný auta). Nevím ani jak vychází 7A/NM ventily proti NG pístu to bych musel změřit, ale na US fóru jsem se dočetl, že to není problém. teoreticky tomu věřím protože na NM motoru písty přesahují z bloku protože má větší spalovák v hlavě, kdežto NG má píst zapuštěný a lornou pro ventily. Otázka je, má vůbec cenu mít 2,3 20v s kompresním poměrem 8 nebo nechat 10v.

PS jestli má někdo 7A spodek nebo jen písty.... rád bych mu od nich pomohl :) . Tím by se to vyřešilo.
Ne 31.03.19 20:21
Heslo: Před lety šel celý spodek 7A do hutí...
Podle mne bude rozumnější poladit 10v, ostřejší vačku, čip a cca 160-170k je doma než složitě překopávat ze dvou motorů jeden. 7A má jinak sání, vstřikování atd, 20v hlavou si přiděláš potíže a navíc kurevsky zatížíš spodek.
Když už přestavbu, tak bych tam vrazil MC, KG atd ;-)
Po 01.04.19 16:34
No já mám komplet motor takže ta výměna vršku motoru s ŘJ není pro mě problém. Jednou jsem dával 20v i do karoserie čtyřválce kde jsem musel předělávat i držáky motoru. Nemyslím si, že naložíš spodku když snížíš kompresní poměr. Spíš naopak. Navíc 7A a NG má cca shodný kompresní poměr. Tuším 10:1. A má i stejnej spodek. Až na ty písty a hliníkovou vanu. MC a KG má ještě nižší kompresní poměr a to kdybych na to namontoval 20v dostal bych se tak na 7:1. Asi . To by byl lokotraktor. Bych mohl jezdit na osmdesáti oktanovej benzin.

Navíc pro mě je to otázka šroubů a sady těsnění hlavy, svazku a ŘJ. Přehodit benz. čerpadlo za čerpadlo z NM. To je asi na hrubo celý. Takže cena úpravy tak 5000,- (mám levné díly). Jen vačka která mi dá na NG tak 15 koní stojí jedenáct tisíc. Když nepočítám pružiny. A chip k-jet si uděláš “šroubovákem„ . Nevím co by na tom chtěl kdo co čipovat. Na elektomechanický kontinuální stříkačce. Když odpojíš snímač teploty tak se to obohatí a máš +5hp a když hneš rozdělovačem tak třeba i +3Nm :D.

Bylo by dobré kdyby mi odpověděl někdo kdo tomu rozumí. Nic ve zlém. Snahu cením. Za odpověď děkuji (upřímně).
Út 02.04.19 23:22
Pokud máš nově postavený NM, co Ti brání ho komplet vyměnit za NG?
St 03.04.19 14:44
V podstatě nic. Ale líbí se mi myšlenka zvětšeni objemu. Nakonec jsem kontaktoval pár lidí a zjistil, že nejlepší varianta bude dát na to NG 20v hlavu a turbo K24 co mám. I na nízkým plnícím tlaku by to mělo zvládnout cca 200 koní. To mi bohatě stačí na tu techniku co v tom autě je. Zatím to nechám jak to je. Zrepasuju 10v a budu jezdit dokud neskončí STK. Koupim programovatelnou jednotku, spojku a vstřikovače. Pak budu moct uvažovat co dál.

‹‹ Zpět na Úpravy