Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely

Historické:

·Audi
·DKW
·Auto Union
·Horch
·Wanderer
·NSU

·50 / 60 / 75
·quattro / Sport quattro
·80 / 90 / S2 / RS2 / Cabriolet
·100 / S4
·200
·V8

Současné:

·A2
·A3 / S3
·A4 / S4 / RS4 / Cabriolet
·A5 / S5
·A6 / S6 / RS6 / Allroad
·A8 / A8L / S8
·TT / TTS / TT RS
·Q5
·Q7
·R8

Koncepty:

·Avus
·Spyder
·Al2
·Rosemeyer
·Steppenwolf
·Avantissimo
·Pikes Peak
·Nuvolari
·Le Mans
·RSQ
·allroad
·Shooting Brake
·Roadjet
·Q7 V12 TDI
·Cross Coupé
·metroproject
·Cross Cabriolet

Závodní:

·quattro / Sport quattro / S1
·DTM / okruhové
·R8 / R8R
·R10

clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Audi A2

Technické parametry Fotogalerie

Audi A2

25.2.2000 - Audi A2 - Press Release
Nejmodernější technologie v osobité formě.

Automobilka Audi rychle převádí své vize do reality: Na podzimním autosalonu IAA '97 ve Frankfurtu nad Mohanem se na stánku Audi objevil originální koncept "hliníkového" kompaktního automobilu Audi Al2. Přesně po dvou letech (opět na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem) Audi představuje produkční verzi konceptu Al2 – zcela nový model Audi A2, první velkosériově vyráběný vůz s karoserií z hliníku a s prostorovým rámem ASF. Nyní se tento model objevuje i na tuzemském trhu. I přes kompaktní rozměry (délka 3,82 m, šířka 1,67 m, výška 1,55 m) je Audi A2 "dospělým" modelem vybaveným všemi atributy, které automobily Audi vynesly na samou špičku svých kategorií. Jde především o prostorný a do detailu propracovaný interiér, vyspělý podvozek, bohatou bezpečnostní výbavu a výkonné a zároveň hospodárné moderní motory.

Prostorový rám ASF

Prvním modelem, v jehož konstrukci se uplatnil prostorový rám, bylo v roce 1994 luxusní Audi A8. Prostorový rám ASF představuje výrazný kvalitativní krok vzhůru ve vývoji pevné a zároveň relativně velmi lehké struktury moderního automobilu. Nižší pohotovostní hmotnost vozu se příznivě projeví v jeho nižší spotřebě a lepší dynamice. Koncepce prostorového rámu ASF zároveň zvyšuje ochranou funkci konstrukce automobilu při těžkých kolizích. Zatímco však luxusních vozů Audi A8 se ročně vyrobí asi 15 000, kompaktních Audi A2 by se podle odhadů ingolstadtské automobilky mělo vyrábět až 60 000 ročně. Audi A2 lze tedy považovat za průkopnický model, který unikátní technologii prostorového rámu uvede do sektoru velkosériově vyráběných automobilů.

Hliník posouvá limity a přináší nové možnosti

Díky použití lehkého hliníkového prostorového rámu ASF činí pohotovostní hmotnost modelu Audi A2 1.4 pouhých 895 kg, což je asi o 150 kg méně než je obvyklá pohotovostní hmotnost konvenčních vozů této kategorie. Hliníkový rám a karosářské panely (včetně všech kapot a dveří) modelu Audi A2 jsou v součtu asi o 40 procent lehčí, než kdyby byly vyrobeny obvyklými postupy z oceli. Princip prostorového rámu je poměrně jednoduchý: Na rozdíl od dosavadních konstrukcí je prostorový rám (vyrobený z lisovaných profilů) pevně pospojovaný s hliníkovými panely karoserie tak, že dohromady vytvářejí velmi pevný a tuhý celek, který přináší jak lepší jízdní vlastnosti, tak vynikající ochranu posádky. Postup výroby a konstrukce karoserie modelu Audi A2 v mnoha ohledech připomíná letecký průmysl – návrháři využili celé řady tenkostěnných prvků, které však promyšleně pospojované vytvářejí mimořádně odolnou strukturu. Rám celého boku vozu – od předních střešních sloupků až po konce zavazadlového prostoru – je vyrobený z jediného kusu ohýbaného lisovaného profilu z aluminia. Tento postup se odrazil ve vysoké torzní tuhosti vozu, vyšší přesnosti a snazší velkosériové výrobě. Další velkou výhodou hliníkové konstrukce modelu Audi A2 je velmi snadná recyklovatelnost dílů z aluminia a také energetická náročnost opětovného využití hliníkových dílů je výrazně nižší.

Vynikající aerodynamika i vnitřní prostor

I když Audi A2 se svými vnějšími rozměry řadí mezi kompaktní vozy, díky pečlivé práci designerů a návrhářů je jeho interiér překvapivě prostorný a komfortní. Při délce 3,82 m, šířce 1,67 m a výšce 1,55 m nabízí Audi A2 velmi pohodlné cestování jak řidiči a jeho spolujezdci vpředu, tak i pasažérům na zadních sedadlech. Ti těží především z využití promyšlené koncepce "Space Floor Concept", jejímž klíčovým prvkem je nízko položená podlaha v zadní části vozu. Díky tomu sedí pasažéři na zadních sedadlech v ergonomicky příjemnějších pozicích a mají dostatek místa především v celé oblasti nohou. Velké vzhůru vyklápěcí zadní dveře (které nesou malý spojler zlepšující obtékání vzduchu kolem karoserie) umožňují pohodlný přístup do zavazadlového prostoru základního objemu 390 l. Sklopením zadních dělených sedadel lze však prostor pro náklad zvětšit až na 1085 l a v případě potřeby je možné celé zadní sedačky z vozu dokonce velmi snadno úplně vyjmout, čímž získáme prostor o objemu až 1140 l. O pečlivé práci designerů nového Audi A2 svědčí i mimořádně nízká hodnota aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28, což je nejlepší hodnota v této automobilové třídě.

Světový primát: Servisní modul

Nové Audi A2 je prvním sériově vyráběným vozem, který je vybavený tzv. servisním modulem. Pod odklápěcím krytem, který vyplňuje místo obvyklé mřížky chladiče, se nacházejí nalévací hrdla vody pro ostřikovače skel a světlometů a motorového oleje a měrka oleje. Servisní modul umožňuje snadnou a rychlou kontrolu a případné doplnění základních kapalin. Díky servisnímu modulu se kapota motoru otvírá pouze při pravidelných inspekčních kontrolách v autorizovaných servisech.

Vyspělé technologie zaručují vynikající jízdní vlastnosti

Díky velmi tuhému prostorovému rámu a sofistikovanému zavěšení kol vyniká Audi A2 i při hodnocení jízdních vlastností. Zásluhou nízké hmotnosti je jízda zároveň velmi dynamická i při použití relativně malých motorů. Audi A2 má vpředu propracované zavěšení McPherson s dvojicí trojúhelníkových ramen a příčným stabilizátorem, vzadu pak klikovou nápravu odpruženou vinutými pružinami a odděleně montovanými tlumiči. Velmi účinným prvkem, který zvyšuje bezpečnost jízdy, je sériově montovaný elektronický stabilizační systém ESP. Ve standardní výbavě nechybí ani protiblokovací systém brzd ABS, elektronický dělič brzdných sil EBV nebo protiprokluzové zařízení ASR. V nabídce modelové řady A2 je zpočátku jeden zážehový a jeden vznětový motor. Oba mají shodný objem 1,4 l a výkon 55 kW/75 k. Se zážehovým čtyřválcem 1.4/55 kW dosahuje Audi A2 rychlosti až 173 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 12,0 s. Průměrná spotřeba tohoto modelu činí v režimech město/mimo město/kombinace 8,2/4,7/6,0 l/100 km. Zážehový motor 1.4/55 kW plní emisní limity normy EU 4. Přeplňovaný vznětový tříválec s přímým vstřikováním systému čerpadlo-tryska 1.4 TDI/55 kW dokáže Audi A2 rozjet až na 173 km/h a z klidu na 100 km/h jej zrychlí během 12,3 s. Jeho spotřeba v režimech město/mimo město/kombinace přitom činí jenom 5,6/3,5/4,3 l nafty na 100 km jízdy. Vznětový motor 1.4 TDI/55 kW plní emisní limity normy EU 3. Výkon obou motorů – jak zážehového čtyřválce, tak i vznětového tříválce - se přenáší na přední kola prostřednictvím manuálních pětistupňových převodovek.

Nejvyšší standardy bezpečnosti

Prostorový rám ASF je mimořádně účinným ochranným prvkem. Struktura rámu ASF vytváří kolem prostoru pro cestující velmi pevnou a odolnou "klec". Díky standardně montovaným čelním a bočním airbagům, bezpečnostním pásům s předpínači a omezovači napětí a na přání dodávaným průběžným hlavovým airbagům SIDEGUARD Audi A2 s velkou rezervou plní i ty nejpřísnější bezpečnostní požadavky. Kompaktní Audi A2 přitom v mnoha ohledech plní roli průkopníka – například na přání dodávané průběžné hlavové airbagy SIDEGUARD se až dosud objevovaly jenom u těch nejlepších limuzín vyšších tříd.

Praktické i komfortní výbavy

Bohatá škála doplňků a příslušenství Audi A2 umožňuje každému řidiči sestavit si vůz přesně podle svých individuálních představ a požadavků. Jednou z nejvýraznějších položek je celoprosklená střecha "Open Sky", která umocní zážitek z cestování. V porovnání s konvenčními střešními okny je vstupní profil střechy "Open Sky" asi o 66 procent větší, což jinými slovy znamená o 66 procent více světla i vzduchu v interiéru. Praktickým doplňkem je i "Space Floor Box", kompaktní skříňka v prohlubni před zadními sedadly, která poslouží pro bezpečné uložení nejrůznějších drobností. "Space Floor Box" lze snadno vyjímat z vozu ven a potom dokáže posloužit i třeba jako krabice pro jídlo a nápoje při pikniku v přírodě. Zákazníci si mohou do svých vozů Audi A2 objednat také např. navigační systém nebo špičkovou audiosoustavu BOSE. Na přání se dodává také samočinná klimatizační jednotka nebo kožené čalounění. Rodiny s malými dětmi určitě přivítají bohatou nabídku dětských sedaček, k jejichž bezpečnému uchycení slouží standardně připravené kotevní body systému Isofix.

Technické parametry 

ModelAudi A2
Označení motoru1.2 TDI1.4 TDI1.41.6 FSI
Rozmezí data výroby   2002-
Počet válců4344
Obsah válců cm31191142213991598
Výkon při 1/min44 / 400055 / 400055 / 500081 / 5800
Točivý moment Nm při 1/min140 / 2200195 / 2200126 / 3800155 / 4500
Zrychlení 0-100 / max. rychlost14,9 / 16812,6 / 17312,3 / 1739,8 / 202
Vstřikovací zařízeníTDITDIMPIMPI
Palivo OČDieselDieselS 95S 98
Váha kg8551020920995
Spotřeba město / mimo / komb v l 5,7 / 3,6 / 4,48,2 / 4,7 / 6,08,2 / 4,7 / 6,0
Emisní třída EU3EU4 

Fotogalerie 

A2A2A2 s Open SkyA2 Popis
A2 Palubní deskaA2 Palubní deskaA2 Odkladací prostor v kufruA2 Space Floor Box
A2 Přední nápravaA2 Zadní nápravaA2 SkeletA2 Materiály skeletu
A2 Hnací soupravaA2 PodvozekA2 AirbagyA2 Profil
A2 Křivka momentu a výkonu u 1.2TDIA2 Křivka momentu a výkonu u 1.6FSIA2 RozměryA2 Servisní modul