Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely

Historické:

·Audi
·DKW
·Auto Union
·Horch
·Wanderer
·NSU

·50 / 60 / 75
·quattro / Sport quattro
·80 / 90 / S2 / RS2 / Cabriolet
·100 / S4
·200
·V8

Současné:

·A2
·A3 / S3
·A4 / S4 / RS4 / Cabriolet
·A5 / S5
·A6 / S6 / RS6 / Allroad
·A8 / A8L / S8
·TT / TTS / TT RS
·Q5
·Q7
·R8

Koncepty:

·Avus
·Spyder
·Al2
·Rosemeyer
·Steppenwolf
·Avantissimo
·Pikes Peak
·Nuvolari
·Le Mans
·RSQ
·allroad
·Shooting Brake
·Roadjet
·Q7 V12 TDI
·Cross Coupé
·metroproject
·Cross Cabriolet

Závodní:

·quattro / Sport quattro / S1
·DTM / okruhové
·R8 / R8R
·R10

clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Audi A4

Technické parametry Fotogalerie

V říjnu roku 1994 byl společně s modelem Audi A6 představen nástupce úspěšného modelu Audi 80, který se zanedlouho stal nejprodávanějším vozem automobilky. Stejně jako předchůdce i model A4 byl k dispozici ve variantě Avant.

S tímto novým modelem byly představeny také nové pohonné jednotky, které používaly pětiventilovou techniku. V únoru 1999 pak proběhl lehký facelift a v říjnu 2000 byl představen nový model, který přinesl vozu svěží vzhled, jedinečný charakter a v neposlední řadě také nové pohonné jednotky. K dispozici byl také stálý pohon všech kol quattro. Zavazadlový prostor byl zajímavý hlavně u verze Avant, ale ani klasická verze sedan nebyla o nic ochuzena, objem kufru u verze sedan byl 440 litrů, po sklopení sedadel rozšířitelný až na 720 litrů. U Avantu jsou tyto hodnoty 390 respektive 1,250 litrů.

V únoru roku 1999 pak byl představen model S4, který navazoval na velmi úspěšnou řadu sportovně laděných vozů, na jehož počátku byl vůz Audi S1. Používal nový dvakrát přeplňovaný motor o objemu 2,7 litru a výkonu 195 kW (265 koní), který dokázal vůz rojet z 0 na 100 km/h za 5,7 vteřin a maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h. Nejen výkon, ale také kroutící moment byl velice zajímavý, dosahoval hodnoty 400 Nm a byl k dispozici od 1,850 do 3,600 ot/min. V roce 2002 na Paris Motor Show, byla obměněna také nová verze Audi S4, ta dostala kromě nového sportovnějšího vzhledu také silnější agregát o objemu 4,2 litru. Tento osmiválcový motor, který se osvědčil už u verze Audi S8 byl kompletně přepracován tak, aby se vešel do menšího motorového prostoru, jeho délka činí pouhých 464 milimetrů, byl naladěn na výkon 253 kW (344 koní) a kroutící moment dosahuje hodnoty 410 Nm. Celý tento agregát váží pouhých 195 kilogramů a je tedy stejně lehký jako jeho předchůdce 2,7 s dvojitým přeplňováním. Zrychlení tohoto vozu z 0 na 100 km/h je 5,2 vteřiny a už za 20,6 vteřin dosáhne 200 km/h, dále pak pokračuje až do 250 km/h, kdy nastoupí elektronický omezovač. Výkon je na všechny čtyři kola přenášen pomocí nové šestitupňové převodovky, která je zvláštní velmi krátkým odstupňováním převodů a extrémní přesnosti díky sportovně krátké řadící páce.

V lednu roku 2002 byl uveden nástupce vozu Audi Cabriolet, který vládl ve svém segmentu čtyřsedadlových otevřených vozů celých 10 let od roku 1990. Jako základní pohonné jednotky nového Audi A4 Cabriolet byly zvoleny šestiválce o objemu 2,4 a 3,0 litru. K nim se v roce 2002 přidal přeplňovaný naftový šestiválec o objemu 2,5 litrů a následně poté také přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru. Audi A4 Cabriolet je namířen především na bohatší vrstvu zákazníků, kteří hledají luxus a spolehlivost. Tomu byl zcela podřazen podvozek, který je laděn velice komfortně a interiér dýchá propracovaností a exkluzivitou.

Ještě jeden model byl z vozu Audi A4 odvozen. Jednalo se ve své době o nejrychlejší kombi na světě. Ano, řeč je o legendárním Audi RS4, které velmi úspěšně navázalo na svého předchůdce Audi RS2. Audi RS4 bylo představeno na IAA 1999 a jednalo se vůz, který byl kompletně postaven a naladěn u sportovní divize quattro GmbH. Jako základ posloužil vůz Audi S4 Avant, jehož dvakrát přeplňovaný motor o objemu 2,7 litru byl vyladěn na 280 kW (380 koní), kroutící moment se zvednul na 440 Nm a vlastně celý vůz byl přepracován tak aby se z něj stala silniční šelma v rouše beránčím, rozuměj kombíkovském. Podvozek byl plně podřízen stabilitě a sportovnímu charakteru vozu, pernamentní pohon všech kol byl samozřejmostí už u verze S4, to co zvenku naznačovalo, že se nejedná o běžný vůz, byly 9-ramenné ráfky o velikosti 18 šířce 8,5 palců, které byly obuty do pneumatik 255/35 ZR18. Pod nimi se ukrývaly mohutné brzdící kotouče, které měly svůj původ u Porsche, přední kotouče mají průměr 360 a zadní 312 mm, vpředu jsou potom dvoupístkové a vzadu jednopístkové brzdiče. Audi RS4 sprintuje z 0 na 100 km/h za 4,9 vteřiny, za 17 vteřin dosáhne rychlosti 200 km/h a v dalším rozletu, který by bez problému pokračoval k hranici 300 km/h mu brání pouze elektronický omezovač, který povolí maximální rychlost 250 km/h. Výjímečnost tohoto vozu podtrhuje také fakt, že byl v prodeji přesně jeden rok (06/2000-07/2001) a během tohoto období se prodalo celkem 6030 vozů.

Technické parametry 

Dodám později, je toho moc...

Fotogalerie 

Zvolte si příslušný model...