Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely

Historické:

·Audi
·DKW
·Auto Union
·Horch
·Wanderer
·NSU

·50 / 60 / 75
·quattro / Sport quattro
·80 / 90 / S2 / RS2 / Cabriolet
·100 / S4
·200
·V8

Současné:

·A2
·A3 / S3
·A4 / S4 / RS4 / Cabriolet
·A5 / S5
·A6 / S6 / RS6 / Allroad
·A8 / A8L / S8
·TT / TTS / TT RS
·Q5
·Q7
·R8

Koncepty:

·Avus
·Spyder
·Al2
·Rosemeyer
·Steppenwolf
·Avantissimo
·Pikes Peak
·Nuvolari
·Le Mans
·RSQ
·allroad
·Shooting Brake
·Roadjet
·Q7 V12 TDI
·Cross Coupé
·metroproject
·Cross Cabriolet

Závodní:

·quattro / Sport quattro / S1
·DTM / okruhové
·R8 / R8R
·R10

clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Audi A5

Automobilka Audi vstupuje tímto novým modelem do kategorie vozů, která se vyznačuje emocemi a sportovními ambicemi. Audi A5 představuje vlastní pohled Audi na vozy coupé s tím, že přináší vlastnosti, které jsou této značce vlastní – vytříbený design, vycházející z konceptu Nuvolari quattro, vynikající jízdní vlastnosti a neodmyslitelně také prvotřídní zpracování. Jak už je také u Audi zvykem, na řadu A5 navazuje sportovní řada, označená S5, která představuje výkonový vrchol této řady.

Díky výjimečné dynamičnosti, dostatečnému výkonu a velkému komfortu při přepravě na velké vzdálenosti představuje A5 ideální volbu pro všechny, kteří rádi vychutnávají každý okamžik za volantem, ovšem neradi se loučí s komfortem vozů vyšších tříd. Čtyři plnohodnotná sedadla a nákladový prostor o objemu 455 litrů jsou to jasným důkazem. Dynamičnost vozu zajišťuje několik agregátů s výkony od 125 do 195 kW, které mohou pohánět také všechny kola pomocí systému quattro. K dispozici jsou samozřejmě také šestistupňová manuální a automatická převodovka.

Pro všechny majitele vozů coupé představují emoce jeden z nejdůležitějších faktorů při výběru vozu. Walter de’Silva, šéf designér Volkswagen Group o A5 říká, že se jedná o jeho dosud nejpůvabnější vůz, na jehož návrhu se kdy podílel a já mu musím dát za pravdu. A5 si bere ze současných charakteristických prvků Audi to nejdůležitější a kombinuje tyto prvky společně se štíhlou linií vozu a výraznými bočními křivkami. To celé v kombinaci s vynikajícím zpracování dává dohromady neodolatelnou směs, která prostě musí mít u zákazníků úspěch. Pozorní čtenáři objeví ve vzhledu i některé detaily, které mohou laikovi zůstat navždy skryty. Jedním z těchto detailů je trapézoidní C sloupek, který svým vzhledem připomíná záď legendárního Ur-quattra. Přední části již neodmyslitelně vévodí lichoběžníková mřížka, která je charakteristickým designovým prvkem současných vozů Audi. Na tuto mřížku navazují linky, které předznamenávají agresivní vzhled světlometů. Tento vzhled ještě více podtrhuje použití LED diod ve směrových světlech a světlech pro denní svícení.

V interiéru, který se stal spojovacím článkem mezi řidičem a vozem, se vyjímá volant s lichoběžníkem a čtyřmi kruhy uprostřed, palubní deska s kapkovitými ukazateli je natočena směrem k řidiči a středové konzoli vévodí velký displej, který je ovládán přes MMI rozhraní. Použité materiály již klasicky dopřávají hojnou míru luxusu a pohodlí.

Inovativní novinkou u Audi je použití inteligentního klíče, který má současně i nový design. Tento klíč umožňuje díky komunikaci s různými prvky vozu, ukládat informace o počtu ujetých kilometrů nebo chybové hlášení. Tyto informace následně slouží technikům ke zlepšení poskytovaných servisních služeb.

Charakteristickým rysem vozů třídy coupé je pohonná jednotka, umožňující sportovní jízdu. V případě A5 jsou zvoleny výhradně motorizace s technologiemi FSI nebo common-rail TDI. Jako vrchol v benzínových motorizacích slouží inovovaný motor o objemu 3.2 s technologií FSI, doplněnou o systém valvelift. Systém valvelift zabezpečuje proměnnou výšku zdvihu sacích ventilů ve dvou stupních (vyšší pro plné a nižší pro částečné zatížení), přičemž na rozdíl od konvenčních řešení nepoužívá žádné vložené mezičleny mezi zdvihátky ventilů a vačkovým hřídelem – vše se děje přímo na vačkovém hřídeli, takže systém je velmi jednoduchý, rychlý a efektivní. Tento motor produkuje maximální výkon 195 kW (265 hp) a kroutící moment 330 Nm v rozmezí 3,000 až 5,000 otáček za minutu. S pohonem všech kol quattro a manuální převodovkou dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Přes tyto zajímavé hodnoty dosahuje vůz průměrné spotřeby pouze 8,7 litru benzínu na 100 km. Od podzimu 2007 pak bude k dispozici také nový motor 1.8 TFSI o výkonu 125 kW (170 hp). V dieselových motorech představuje absolutní špičku pro A5 kompletně přepracovaný 3.0 TDI, který nyní produkuje výkon 176 kW (240 hp) a kroutící moment 500 Nm. S těmito hodnotami sprintuje vůz z 0 na 100 km/h za 5,9 s a stejně jako u jeho benzínového protějšku je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h. Určitě zajímavě se pak jeví hodnota spotřeby, která je v tomto případě pouze 7,2 litru na 100 km. Spořivější řidiči mohou zvolit také alternativu v podobě motoru 2,7 TDI, který přináší výkon 140 kW (190 hp) a představuje ideálního společníka pro automatickou převodovku, se kterou dosahuje maximální rychlosti 232 km/h a průměrnou spotřebu 6,7 litrů na 100 km. I přes tyto papírově slabší předpoklady si vůz dokáže zachovat sportovní charakter a sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 7,6 s.

Pro přenesení dodávaných výkonů a potřebnou sportovní charakteristiku vymysleli inženýři pro A5 zcela nové podvozkové ústrojí. Přední kola jsou zavěšena na pětiprvkové nápravě, která disponuje horní a spodní vodící tyčí, ty jsou upevněny na sub-rám, který je napevno přichycen ke kostře vozu, což zajišťuje dostatečnou tuhost. Přepracování se dočkalo také řízení, které je díky posunutí ozubeného kola před přední nápravu, blíže k linii středu kola, přímější a svižnější. U jiných modelů Audi často kritizovaný dlouhý převis před předním kolem byl díky posunutí přední nápravy výrazně zmenšen, čímž se současně zvětšil rozvor, který je určující především pro vnitřní prostor ve voze a lepší rozložení váhy na jednotlivé nápravy. Ke krátkému přednímu převisu pomohl také jeden trik, který byl uplatněn již u modelu A8 - přední nápravový diferenciál je posunut před spojku. Klíčovým elementem zadní nápravy je trapézoidní zavěšení s redefinovanou pohybovou charakteristikou, což zaručuje vysoký komfort kombinovaný s vynikající směrovou stabilitou a současně zabraňuje efektu potápějící se přídě při brzdění. Použití hliníku při výrobě přední a zadní nápravy je dalším z prvků, který napomáhá k získání lepších vlastností. O zpomalení či zastavení vozu se starají velkoryse navržené brzdy, které plně vyhovují sportovnímu zaměření vozu. Standardní elektromechanická parkovací brzda, kterou známe již z modelů A6 a A8 se aktivuje tlačítkem na středové konzoli, přičemž k dispozici je také systém, který zabraňuje nechtěnému couvání při zastavení ve směru do kopce.

Ve výčtu standardního vybavení vozu najdeme mimo jiné také 17“ hliníkové ráfky, automatickou klimatizaci, systém MMI s CD přehrávačem a odděleným displejem, již zmíněný inteligentní klíč a také elektromechanickou parkovací brzdu. V příplatkové výbavě je možné nalézt adaptivní bi-xenonové světlomety se systémem osvětlování při zatáčení, LED světla pro denní svícení, bezklíčový přístup a nastartování, třízónovou automatickou klimatizaci, prosklenou panoramatickou posuvnou střechu, parkovací systém s couvací kamerou, DVD přehrávač s rádiovým a televizním DVB přijímačem a samozřejmě nesmí chybět také audio systém od dánských hi-fi specialistů Bang & Olufsen. Pro sportovněji založené jedince je pak k dispozici balíček S-line, který zahrnuje sportovní sedadla, volant a řadící páku obložené v perforované kůži, 18“ ráfky a také výraznější přední a zadní nárazníky.

Pro fajnšmekry je pak připraven model S5, který díky osmiválcovému motoru a pohonu všech čtyř kol představuje velmi zajímavou alternativu k ostatním vysoko výkonovým coupé v dané třídě. Osmiválcový motor o objemu 4,2 litru s technologií FSI poskytuje výkon 260 kW (354 hp) a maximální kroutící moment dosahuje 440 Nm při 3,500 otáčkách za minutu. S těmito hodnotami zrychluje S5 z 0 na 100 km/h za 5,1 s, ovšem tato hodnota není příliš vypovídající o schopnostech tohoto vozu, který disponuje vpodstatě neustálým přívalem výkonu a kroutícího momentu. Šestistupňová převodovka je navržená precizně, takže řazení je přesné a krátké, což potěší nejednoho řidiče. Stalý pohon všech kol quattro je navržen tak, aby rozděloval výkon v poměru 40% na přední nápravu a 60% na zadní nápravu s tím, že jsou současně také vyhodnocovány aktuální jízdní podmínky a dle potřeby je upravováno rozložení kroutícího momentu. Podvozek S5 dostal sportovnější charakteristiku a černě zbarvené brzdy jsou opatřeny výkonnějšími díly. Navenek lze S5 rozpoznat podle masivnějšího předního nárazníku, jenž je opatřen mřížkou s vertikálními chromově zbarvenými žebry. Mezi další poznávací znaky patří hliníková zpětná zrcátka, rozšířené prahy a dvě dvojité oválné koncovky výfuků v zadním spoileru. Ve standardní výbavě tohoto modelu nalezneme elektronicky stavitelné sportovní sedačky, 18“ ráfky v S designu s obutím 245/40 R18 a samozřejmě také xenonové světlomety s LED světly pro denní svícení.

Fotogalerie