Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely

Historické:

·Audi
·DKW
·Auto Union
·Horch
·Wanderer
·NSU

·50 / 60 / 75
·quattro / Sport quattro
·80 / 90 / S2 / RS2 / Cabriolet
·100 / S4
·200
·V8

Současné:

·A2
·A3 / S3
·A4 / S4 / RS4 / Cabriolet
·A5 / S5
·A6 / S6 / RS6 / Allroad
·A8 / A8L / S8
·TT / TTS / TT RS
·Q5
·Q7
·R8

Koncepty:

·Avus
·Spyder
·Al2
·Rosemeyer
·Steppenwolf
·Avantissimo
·Pikes Peak
·Nuvolari
·Le Mans
·RSQ
·allroad
·Shooting Brake
·Roadjet
·Q7 V12 TDI
·Cross Coupé
·metroproject
·Cross Cabriolet

Závodní:

·quattro / Sport quattro / S1
·DTM / okruhové
·R8 / R8R
·R10

clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Audi A6

Technické parametry Fotogalerie

V létě roku 1994 se společnost Audi rozhodla přejít na nové modelové označení. Jako první přišla na řadu Audi A6, která vznikla pouhým přejmenováním původní Audi 100. Pohonné jednotky i vybavení bylo stejné jako u předchůdce.

V roce 1998 pak byl představen úplně nový vzhled Audi A6. Vůz byl velmi výrazně zakulacen, byly použity nové technologie a interiér byl luxusní a vzdušný zároveň. Zpočátku byla představena verze sedan s benzínovým šestiválcem o objemu 2,8 litrů a výkonu 142 kW (193 koní), poté byla řada v průběhu roku 1998 doplněna o verzi Avant. Obě varianty samozřejmě také s možností pohonu všech čtyř kol quattro. V roce 1999 byly dostupné pohonné jednotky rozšířeny o osmiválce 4,2 litrů s výkonem 220kW (300 koní) a 3,7 litrů s výkonem 191 kW (260 koní). V roce 2001 pak byla motorová kolekce doplněna o nové turbodiesely o objemu 1,9 litrů s technologií vstřiku čerpadlo-tryska a 2,5 litrů a dále pak o benzínový čtyřválec o objemu 2,0 litry a šestiválec o objemu 3,0 litry.

Stejně jako předchůdce i u tohoto modelu byla představena jeho sportovní verze. Model Audi S6, který byl k dispozici také ve variantě Avant, měl za pohonnou jednotku určen osmiválec o objemu 4,2 litrů, který byl naladěn na výkon 250 kW (340 koní) a v základní výbavě měl pohon všech čtyř kol quattro. Převodovka byla k dispozici dvojí - šestistupňový manuál nebo pětistupňový tiptronic s DSP. Zrychlení z 0 - 100 km/h zvládla Audi S6 s manuální převodovkou za 5,7 vteřiny a maximální rychlost byla elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Audi RS6

V květnu roku 2002 pak byla představena budoucí legenda - Audi RS6. Tento kombík s parametry supersportu převzal prvenství v podobě nejrychlejšího sériově vyráběného kombíku od svého menšího bratra Audi RS4. Do vínku mu byl nadělen speciálně navržený dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,2 litru s výkonem 331 kW (450 koní) a kroutícím momentem dosahujícím úctyhodných 560 Nm v rozmezí 1950 - 5600 ot./min. Blok motoru je vyroben z hliníku, díky čemuž je poměrně lehký, použita je pětiventilová technika a obě turbodmychala mají k dispozici vlastní intercooler. Brzdy byly speciálně navrženy v quattro GmbH. a vycházejí ze zkušeností, které má tato sportovní odnož Audi v závodním prostředí. Průměr předních kotoučů je 365 mm, zadních 335 mm, dále jsou vpředu použity 8-pístkové brzdiče, vzadu pak jednoduché jednopístkové. Audi RS6 je také první model, kde byl poprvé představen nový podvozkový koncept DRC (Dynamic Ride Control), jedná se o speciální tlumící systém, který bez nutnosti použití elektroniky aktivně působí proti nakláněcím a kolébavým pohybům.

Audi allroad quattro

Tak trochu mimo běžnou modelovou řadu vyčnívá Audi allroad quattro, což je vůz se zvýšenou průchodností terénem postavený na základu Audi A6 Avant. Karosérie byla oproti standartní Audi A6 rozšířena pomocí plastových blatníkových nástavců. Podvozek používá vzduchové polštáře a je stavitelný ve čtyřech stupních v rozmezí 142 - 208 mm světlé výšky vozu. Nákladový prostor je oproti standartní verzi Avant zvětšen na 1590 litrů a je možno naložit náklad o váze až 2300 kg. Zatížení na přívěsu pak může dosahovat až 2300 kg.

Audi A6 allroad quattro

Od roku 2000 bylo vyrobeno více než 90 tisíc kusů modelu Audi allroad, což několikanásobně předčilo původní očekávání. Koncept allroadu byl ve své době unikátní a v Audi si ověřili, že o tento typ vozu je zájem. Jeho následovník, Audi A6 allroad quattro již netrpělivě čeká v továrně v Neckarsulmu na své uvedení, které je plánováno na polovinu roku 2006. Opět byl jako základ použit model A6, který má pomocí pneumatického podvozku zvýšenou světlou výšku, což mu umožňuje lepší prostupnost terénem.

Technické parametry 

Dodám později, je toho moc...

Fotogalerie 

Zvolte si příslušný model...