Audi Al2
Tento koncept, představený v roce 1997 na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, je sice velikostně i vzhledově přímý protiklad k vlajkové lodi Audi A8, ovšem něco mají tyto vozy přeci jen společné. Je jím použití hliníkových materiálu při výrobě karoserie a prostorového rámu.
Audi Al2 používá druhou generaci prostorového rámu (ASF), která představuje řešení otázky, jak skloubit požadavky na bezpečnost a zároveň omezit navýšení váhy. Koncept si díky tomu zachovává při váze 750 kilogramů (810 u plně vybaveného typu) rozměry dospělého vozu. A nejen, že prostor pro cestující je poměrně velký, ale také je vzdušný, díky použití prosklené střechy a poloprůhledných prvků na palubní desce. Většina ovládacích prvků je soustředěna na volant, kde naleznete ovládání audio soupravy, telefonu, klimatizace a dalších drobností. Dalším ovládacím prvkem jsou fotoelektrické senzory, kterými lze bezdotykově ovládat některé další prvky vnitřní výbavy. Sedačky poskytují poměrně vysoký posez, což umožňuje použití nově vyvinutého hlavového airbagu, který vystřeluje z horní části a kryje celou horní část prostoru pro cestující. Vysoký posez je způsoben i tím, že v případě nárazu je motor a převodovka zčásti zasune pod podlahu. Z elektronických systému byl nově představen systém ADC, který kontroluje odstup za sebou jedoucích vozidel.
Ještě v témže roce byl v Tokiu představen koncept Audi Al2 Open End, který naznačoval, jak by mohla vypadat dvoudvéřová varianta původního konceptu s odnímatelnou střechou a zadní částí.
Technické parametry
Model | Audi Al2
| Označení motoru | 1.2 FDI
| Počet válců / ventilů na válec | 3 / 5
| Obsah válců cm3 | 1199
| Výkon kW při 1/min | 55 / 5500
| Točivý moment Nm při 1/min | 115 / 3000
| Zrychlení 0-100 s | < 12
| Maximální rychlost km/h | 170
| Palivo | Diesel
| Převodovka | 5-stupňová automatická Tiptronic
| Rozměry d / v / š mm | 3770 / 1620 / 1560
| Váha pohotovostní / celková kg | 810 / 1235
| Zavazadlový prostor l | 350 / 840
|
Fotogalerie
|