Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely

Historické:

·Audi
·DKW
·Auto Union
·Horch
·Wanderer
·NSU

·50 / 60 / 75
·quattro / Sport quattro
·80 / 90 / S2 / RS2 / Cabriolet
·100 / S4
·200
·V8

Současné:

·A2
·A3 / S3
·A4 / S4 / RS4 / Cabriolet
·A5 / S5
·A6 / S6 / RS6 / Allroad
·A8 / A8L / S8
·TT / TTS / TT RS
·Q5
·Q7
·R8

Koncepty:

·Avus
·Spyder
·Al2
·Rosemeyer
·Steppenwolf
·Avantissimo
·Pikes Peak
·Nuvolari
·Le Mans
·RSQ
·allroad
·Shooting Brake
·Roadjet
·Q7 V12 TDI
·Cross Coupé
·metroproject
·Cross Cabriolet

Závodní:

·quattro / Sport quattro / S1
·DTM / okruhové
·R8 / R8R
·R10

clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Audi allroad quattro concept

Audi allroad quattro concept

V lednu 2005 byl na Detroitském autosalónu představen koncept budoucího modelu allroad. Stejně jako původní allroad i tento koncept zachovává vzhled crossoveru, založený na platformě A6 a stal se zejména ve Spojených Státech velmi oblíbený.

Oproti klasickému Avantu je podvozek zvýšen o 60 milimetrů pro lepší průchodnost terénem. Ve světlometech byly použity vysoce účinné LED diody, uspořádané do modulů, vnější modul obsahuje 14 LED diod, které poskytují srovnatelnou intenzitu světla jako xenonová výbojka, vnitřní modul je složen z 10 LED diod, které mají na starost výkonné dálkové světlo. Jak směrové, tak i brzdové světlomety obsahují LED diody s rychlým náběhem. Dodatečně jsou umístěny směrové světla také ve zpětných zrcátkách. Ráfky o rozměru 19 palců nesou pneumatiky 255/45 R19, které byly speciálně vyvinuty pro tento koncept. Střecha ve stylu "open sky" se skládá ze dvou velkých střešních oken, z nichž přední je možné elektronicky posouvat. Všechny okna i zpětná zrcátka obsahují také jednu unikátní techtologii, jsou pokryty hydrophobickými molekulami, které odpuzují vodu a prach. Přestože má tento film tloušťku několika nanometrů, je odolný proti mechanickým vlivům.

Interiér vozu vyniká výbornou ergonomií a funkčností a jelikož koncept je navržen výhradně pro čtyři pasažéry, je vprostřed umístěn široký tunel, který poskytuje velké množství odkládacího prostoru. Pro přední i zadní řadu sedadel je k dispozici také ovládání systému MMI, na palubní desce je umístěn informační panel o rozměru 8,9" a s rozlišením 1024x600 pixelů. V přístrojové kapličce je možné najít další panel, který je nově vyroben pomocí OLED technologie, což zlepšuje jeho čitelnost. Tříramenný volant je potažen hnědou kůží a design odpovídá současnému odkazu na mohutnou přední mřížku vozu. Ve výplních dveří a panelů je použit pokovený textil, který je nejen příjemný na dotek, ale vytváří v kontrastu se zbývajícími částmi nevšední auru. V zavazadlovém prostoru jsou použity hliníkové posuvné panely, které umožňují uchycení zavazadel proti pohybu.

O pohon vozu se stará přeplňovaný naftový desetiválec o objemu 4 litry, vybavený common-rail technologií. Je zde obsažen také filtr pevných částic a z hlediska emisí vyhovuje tento vůz normě EU4. Díky mohutnému kroutícímu momentu, který má hodnotu 650 Nm a je v rozmezí 1600 až 3000 otáček konstatní, disponuje tento vůz srovnatelným pružným zrychlením jako Audi S4. Kompaktnost motoru, jehož délka je 516 mlimetrů, zanmená také snížení váhy na 259 kg, čímž se stal v daném okamžiku nejhlehčím naftovým V8 motorem na světě. Jako ideální se pak jeví spojení se šestistupňovým tiptronicem, který poskytuje dostatek komfortu a v případě potřeby i patřičnou dynamiku. Jelikož bylo vozidlo uvedeno v roce, kdy Audi slaví 25. výročí systému quattro, byl i tento model vybavem permanentním pohonem všech čtyř kol. Stejně jako u půvoního allroadu i zde byl použit adaptivní vzduchový podvozek, který poskytuje dostatek komfortu a zároveň propůjčuje vozu sportovní vlastnosti. Světlou výšku je pak možné seřizovat pomocí MMI ve čtyřech krocích v rozsahu od 160 do 210 milimetrů.

Jako novinka byla v tomto konceptu uvedena technologie "Audi road vision", která umožňuje pomocí senzorů zjistit typ povrchu a nejen že o tomto informuje řidiče, ale také na základě těchto údajů modifikuje nastavení ESP. "Audi lane assist" je další technologie, která zde byla představena. Jedná se o systém, který je schopen včas detekovat změnu jízdního pruhu a je schopen o tom informovat řidiče pomocí vibrací na volantu. Jako další nvá technologie byla převedena "Audi side assist", což je radarový systém, který monitoruje okolí vozu a především tzv. mrtvý úhel řidiče. Varovný signál je poté prezentován jako speciální světelný element ve zpětných zrcátkách.

Technické parametry 

Označení motoruV8 TDI
Počet válců / ventilů na válec8 / 4
Obsah válců cm33936
Výkon kW při 1/min210 / 3200
Točivý moment Nm při 1/min650 / 1600-3000
Zrychlení 0-100 s6,4
Zrychlení 80-120 s4,9
PalivoNafta
Převodovka6-stupňová tiptronic
Rozměry d / v / š mm4930 / 1520 / 1890

Fotogalerie

qu050001.jpgqu050002.jpgqu050003.jpgqu050004.jpg
qu050005.jpgqu050006.jpgqu050007.jpgqu050008.jpg
qu050009.jpgqu050010.jpgqu050011.jpgqu050012.jpg
qu050013.jpgqu050014.jpgqu050015.jpgqu050016.jpg
qu050017.jpgqu050018.jpgqu050019.jpgqu050020.jpg
qu050021.jpgqu050022.jpgqu050023.jpgqu050024.jpg