Audi Nuvolari quattro
Fotogalerie
Tento koncept, představený na Ženevském autosalonu Geneva Motor Show 2003, ukazuje jak by vypadal vůz třídy GT v podání Audi. Vůz je typu dvoudvéřového coupé s interním uspořádáním 2+2 místa k sezení a klasickými proporcemi vozu třídy GT: 4.80 mterů dlouhý, 1.92 metrů široký a 1.41 metrů vysoký s rozvorem kol 2.89 metrů. Díky nízkému obrysu, dlouhé přední sekci, dravé zádi a extrémě krátkými převisy naznačuje Nuvolari svůj potenciál ještě dříve, než je vůbec v chodu. Nuvolari také využívá patentovano technologii ASF (Audi Space Frame) ve spojení s hliníkovou karoserií, což znamená vynikající poměr mezi váhou a výkonem.
Přesuňme se ale k motoru, Nuvolari využívá ve své době nejvýkonnější jednotky, kterou kdy Audi vyrobilo. Jedná se o desetiválec o objemu 5 litrů s přímým vstřikováním FSI. Výkon této jednotky je 441 kW (600 koní) a maximální kroutící moment dosahuje hodnoty 750 Nm. S tímto motorem zrychluje Nuvolari z nuly na 100 km/h za 4.1 vteřiny a bez problémů dosahuje elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Výkon a kroutící moment je přenášen na všechny kola pomocí quattro systému, dále je použita nová šestistupňová automatická převodovka a řidič může také využít k přímému řazení pádel pod volantem. Náprava vpředu je čtyřprvková, vzadu lichoběžníková s adaptabilním vzduchovým nastavením charakteristiky tlumičů, který zaručuje komfort a je velmi výhodný při delších cestách. Na hliníkových kolách v devítiramenném designu a velikosti ekvivaletní 20.6 palců jsou obuty speciální pneumatiky o rozměru 265/720 R 560 PAX, které zaručují extrémní přilnavost a vynikající ovladatelnost za jakékoliv situace.
Inovativní technologie najdete téměř na každém kousku vozu, zde jen několik příkladů. Elektro-mechanická parkovací brzda, šestistupňové automatické řízení tiptronic s technologií drive-by-wire bez použití mechanických částí, výkonné světlomety používající LED technologii s adabtabilním infračerveným ovládáním, které nastavuje výkon světlometů dle aktuálních povětrnostních podmínek a viditelnosti a v neposlední řadě také MMI (Multi Media Interface) pro komunikaci mezi řidičem a vozem.
Fotogalerie
|