Audi Pikes Peak quattro
Fotogalerie
Tento vůz, který má konečně doplnit flotilu Audi o velkoprostorový vůz typu SUV (Sport Utility Vehicle), byl představen na Detroitském autosalónu North American International Motor Show začátkem roku 2003. Záměr automobilky je zcela jasný a směřuje hlavně na americký trh, kde je tento typ vozů velmi oblíben. Vůz je pojmenován podle slavného kopce Pikes Peak, kde se každoročně v červnu jezdí dnes již legendární závody do vrchu "Pikes Peak International Hill Climb Race". Tři vítězství v řadě zde díky vozu Audi S1 dosáhli tovární jezdci, nejprve v roce 1985 první žena, která kdy vyhrála světový šampionát v rally, Michéle Mouton, o rok později legendární Americký závodník Bobby Unser a konečně v roce 1987 Walter Röhrl, který zdolal kopec v dnes legendárním rekordním čase 10:47.85 minut. Na všechny tyto úspěchy na severoamerickém kontinentě má poukázat a navázat právě vůz Audi Pikes Peak quattro.
Koncepce je postavena na karoserii typu 4-dvéřový hatchback s vnitřním uspořádání sedadel 4+2. Jedná se vlastně o průřez nekolika třídami, od luxusního sportovního sedanu přebírá dynamiku a komfort, ze třídy off-road průchodnost terénem díky adaptabilnímu výškově stavitelnému vzduchovému podvozku a ze třídy Avant přebírá prostornost díky inovativnímu konceptu uspořádání sedadel. Co ovšem tento vůz činí neodolatelným jsou jeho křivky a elegantní proporce, které tomuto vozu propůjčují neodolatelný charakter a možnost všestranného využití. Tomu napomáhají viditelné detaily jako například čiré světlomety s technologií Xenon Plus v kombinaci s kompaktními mlhovkami s LED technologií. Zpětná zrcátka jsou použita také k osvětlení okolí vozu, v pravém zrcátku je dokonce umístěna kamera nasměrovaná na pravé přední kolo a jejíž obraz je zobrazován na MMI displeji což umožňuje lepší přehled při parkování a při průchodu obtížným terénem. Známky dynamických vlastností vozu propůjčují také elegantní pěti-paprskové ráfky o velikosti 20.6" s pneumatikami 295/770 R 560 A se speciálně navrženým běhounem a možností jízdy v případě ztráty tlaku v pneumatice, v tomto případě se jedná o dojezd maximálně 200 kilometrů s maximální rychlostí 80 km/h.
Interiér je pojat velice elegantně a kvalitu podtrhuje použití materiálů - matně broušený hliník v kombinaci s japonským "Tamo" kořenovým dřevem dodávají interiéru patřičný sportovní a technický, ale také příjemný charakter zároveň. Řadící páka a ovládací prvky MMI jsou umístěny ergonimicky v dosahu řidiče, středová konzole je asymetricky rozdělena tak, aby bylo pro pasažéry na pravé straně dosáhnuto většího prostoru pro případná zavazadla. Mezi sedadly v druhé řade je umístěna výklopná středová konzole, která obsahuje, stejně jako přední konzole, ovládací prvky MMI, chladící zásobník, prostor pro ukládání a také dva držáky nápojů. Všech 6 sedadel má široké možnosti elektronického nastavení, k jednoduchému přístupu ke třetí řadě sedadel slouží funkce Easy-Entry, kterou známe z vozů Audi A3. V případě potřeby je možné tuto třetí řadu sedaček sklopit tak, že nám vznikne prostor o objemu 1.950 litrů.
Za pohonnou jednotku byl určen motor, který byl použit již v Audi RS6. Jedná se o osmiválec o objemu 4.2 litru s dvěma turbodmychadly a přímým vstřikováním FSI. Díky následnému vývoji byl výkon tohoto motoru zvýšen na 366 kW (500 koní) a kroutící moment dosahuje hodnoty 630 Nm. S takto silným agregátem zrychluje tento vůz z 0 na 100 km/h za 5.0 vteřin a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Díky systému quattro je tato síla a kroutící moment přenášen na všechna čtyři kola, obvykle v poměru 50/50, v případě ztráty adheze je výkon přerozdělen na nápravu s vyšší přilnavostí. Dále je vůz vybaven systémem elektronického zámku diferenciálu (electronic differential lock - EDL), který kontroluje točivý moment a rozděluje točivý moment na kola v rámci jedné nápravy a také systémem ESP (Electronic Stabilization Program), který napomáhá řidiči v případě kritických situací, kdy je ovládání vozu na hraně možností.
Fotogalerie
|