Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely

Historické:

·Audi
·DKW
·Auto Union
·Horch
·Wanderer
·NSU

·50 / 60 / 75
·quattro / Sport quattro
·80 / 90 / S2 / RS2 / Cabriolet
·100 / S4
·200
·V8

Současné:

·A2
·A3 / S3
·A4 / S4 / RS4 / Cabriolet
·A5 / S5
·A6 / S6 / RS6 / Allroad
·A8 / A8L / S8
·TT / TTS / TT RS
·Q5
·Q7
·R8

Koncepty:

·Avus
·Spyder
·Al2
·Rosemeyer
·Steppenwolf
·Avantissimo
·Pikes Peak
·Nuvolari
·Le Mans
·RSQ
·allroad
·Shooting Brake
·Roadjet
·Q7 V12 TDI
·Cross Coupé
·metroproject
·Cross Cabriolet

Závodní:

·quattro / Sport quattro / S1
·DTM / okruhové
·R8 / R8R
·R10

clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Audi Pikes Peak quattro

Fotogalerie

Tento vůz, který má konečně doplnit flotilu Audi o velkoprostorový vůz typu SUV (Sport Utility Vehicle), byl představen na Detroitském autosalónu North American International Motor Show začátkem roku 2003. Záměr automobilky je zcela jasný a směřuje hlavně na americký trh, kde je tento typ vozů velmi oblíben. Vůz je pojmenován podle slavného kopce Pikes Peak, kde se každoročně v červnu jezdí dnes již legendární závody do vrchu "Pikes Peak International Hill Climb Race". Tři vítězství v řadě zde díky vozu Audi S1 dosáhli tovární jezdci, nejprve v roce 1985 první žena, která kdy vyhrála světový šampionát v rally, Michéle Mouton, o rok později legendární Americký závodník Bobby Unser a konečně v roce 1987 Walter Röhrl, který zdolal kopec v dnes legendárním rekordním čase 10:47.85 minut. Na všechny tyto úspěchy na severoamerickém kontinentě má poukázat a navázat právě vůz Audi Pikes Peak quattro.

Koncepce je postavena na karoserii typu 4-dvéřový hatchback s vnitřním uspořádání sedadel 4+2. Jedná se vlastně o průřez nekolika třídami, od luxusního sportovního sedanu přebírá dynamiku a komfort, ze třídy off-road průchodnost terénem díky adaptabilnímu výškově stavitelnému vzduchovému podvozku a ze třídy Avant přebírá prostornost díky inovativnímu konceptu uspořádání sedadel. Co ovšem tento vůz činí neodolatelným jsou jeho křivky a elegantní proporce, které tomuto vozu propůjčují neodolatelný charakter a možnost všestranného využití. Tomu napomáhají viditelné detaily jako například čiré světlomety s technologií Xenon Plus v kombinaci s kompaktními mlhovkami s LED technologií. Zpětná zrcátka jsou použita také k osvětlení okolí vozu, v pravém zrcátku je dokonce umístěna kamera nasměrovaná na pravé přední kolo a jejíž obraz je zobrazován na MMI displeji což umožňuje lepší přehled při parkování a při průchodu obtížným terénem. Známky dynamických vlastností vozu propůjčují také elegantní pěti-paprskové ráfky o velikosti 20.6" s pneumatikami 295/770 R 560 A se speciálně navrženým běhounem a možností jízdy v případě ztráty tlaku v pneumatice, v tomto případě se jedná o dojezd maximálně 200 kilometrů s maximální rychlostí 80 km/h.

Interiér je pojat velice elegantně a kvalitu podtrhuje použití materiálů - matně broušený hliník v kombinaci s japonským "Tamo" kořenovým dřevem dodávají interiéru patřičný sportovní a technický, ale také příjemný charakter zároveň. Řadící páka a ovládací prvky MMI jsou umístěny ergonimicky v dosahu řidiče, středová konzole je asymetricky rozdělena tak, aby bylo pro pasažéry na pravé straně dosáhnuto většího prostoru pro případná zavazadla. Mezi sedadly v druhé řade je umístěna výklopná středová konzole, která obsahuje, stejně jako přední konzole, ovládací prvky MMI, chladící zásobník, prostor pro ukládání a také dva držáky nápojů. Všech 6 sedadel má široké možnosti elektronického nastavení, k jednoduchému přístupu ke třetí řadě sedadel slouží funkce Easy-Entry, kterou známe z vozů Audi A3. V případě potřeby je možné tuto třetí řadu sedaček sklopit tak, že nám vznikne prostor o objemu 1.950 litrů.

Za pohonnou jednotku byl určen motor, který byl použit již v Audi RS6. Jedná se o osmiválec o objemu 4.2 litru s dvěma turbodmychadly a přímým vstřikováním FSI. Díky následnému vývoji byl výkon tohoto motoru zvýšen na 366 kW (500 koní) a kroutící moment dosahuje hodnoty 630 Nm. S takto silným agregátem zrychluje tento vůz z 0 na 100 km/h za 5.0 vteřin a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Díky systému quattro je tato síla a kroutící moment přenášen na všechna čtyři kola, obvykle v poměru 50/50, v případě ztráty adheze je výkon přerozdělen na nápravu s vyšší přilnavostí. Dále je vůz vybaven systémem elektronického zámku diferenciálu (electronic differential lock - EDL), který kontroluje točivý moment a rozděluje točivý moment na kola v rámci jedné nápravy a také systémem ESP (Electronic Stabilization Program), který napomáhá řidiči v případě kritických situací, kdy je ovládání vozu na hraně možností.

Fotogalerie 

Audi Pikes Peak quattroAudi Pikes Peak quattroAudi Pikes Peak quattroAudi Pikes Peak quattro
Audi Pikes Peak quattroAudi Pikes Peak quattroAudi Pikes Peak quattroAudi Pikes Peak quattro
Audi Pikes Peak quattroAudi Pikes Peak quattro