Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely

Historické:

·Audi
·DKW
·Auto Union
·Horch
·Wanderer
·NSU

·50 / 60 / 75
·quattro / Sport quattro
·80 / 90 / S2 / RS2 / Cabriolet
·100 / S4
·200
·V8

Současné:

·A2
·A3 / S3
·A4 / S4 / RS4 / Cabriolet
·A5 / S5
·A6 / S6 / RS6 / Allroad
·A8 / A8L / S8
·TT / TTS / TT RS
·Q5
·Q7
·R8

Koncepty:

·Avus
·Spyder
·Al2
·Rosemeyer
·Steppenwolf
·Avantissimo
·Pikes Peak
·Nuvolari
·Le Mans
·RSQ
·allroad
·Shooting Brake
·Roadjet
·Q7 V12 TDI
·Cross Coupé
·metroproject
·Cross Cabriolet

Závodní:

·quattro / Sport quattro / S1
·DTM / okruhové
·R8 / R8R
·R10

clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Audi R8

Tři roky po odtajnění konceptu Le Mans quattro byl na Pařížské Motor Show představen sériový model, kterým automobilka Audi vstupuje do světa supersportů. Audi R8 získalo své jméno po úspěšných sportovních vozech ze série Le Mans a proto nebylo náhodou, že k představení došlo právě v Paříži. Původní závodní model, jehož geny byly přeneseny do silniční verze, totiž v prestižním vytrvalostním závodě dominoval od roku 2000.

Silniční Audi R8 již svým vzhledem napovídá, že vychází z konceptu závodního vozu. Karoserie je zeširoka posazena na silnici se silným akcentem na záď vozu, která jako by naznačovala svaly, které jsou připraveny vyrazit ke sprintu. Stejně jako u závodních vozů je motor umístěn před zadní nápravou. Co ovšem činí tento vůz rozdílnějším je pohon všech kol, který je koncipován tím způsobem, že hnací síla je přenášena pomocí viskózní spojky, rozložení na jednotlivé nápravy bylo adaptováno dle systému quattro. Kabina je, jak bývá u vozů s motorem uprostřed obvyklé, posunuta více do přední části, což umožnilo rozložení váhy v poměru 44 procent na přední část a 56 procent na zadní. Díky krátké přední části, plynule navazující kabině a zvýrazněným přívodem vzduchu za dveřmi, označovaným jako „sideblade“, je už na první pohled rozpoznatelné, že se jedná o vůz Audi. Na zádi vozu je pak výrazné žebrování, které je v symbióze se vzhledem přední části a které je doplněno světlomety, které přímo navazují na zadní linii vozu. Přední světlomety pak mohou být vůbec poprvé u tohoto vozu být kompletně v provedení s LED diodami. V zadní části je také patrný výrazný difuzor se přídavným červeným světlem. Čtveřice výfuků je zaintegrována do bočních okrajů zadního nárazníku. Zadní sklo umožňuje kromě pohledu z kabiny směrem dozadu také pohled na pohonnou jednotku, která je v noci osvětlována bílými LED diodami. V horní části se nachází třetí brzdové světlo v podobě světelného panelu, zaintegrovaného do přechodu mezi zadní sklem a střechou. V zadní části pak nelze přehlédnout vysouvací přítlačné křidélko, které se vysouvá v rychlosti nad 100 km/h a zpět se zasouvá při zpomalení pod 35 km/h. Plně hliníkový rám je konstruován na technologii ASF (Audi Space Frame), což umožnilo dosáhnout poměru 3,71 kg na 1 PS.

O pohon se v případě R8 stará vysokootáčkový podélně umístěný osmiválec FSI o objemu 4,2 litru, který technologicky vychází ze závodní verze. Je naladěn na výkon 309 kW (420 PS) a jeho maximální točivý moment dosahuje 430 Nm v rozmezí 4500 až 6000 ot./min., přičemž 90% výkonu je dostupných v rozmezí od 3500 do 7600 ot./min. S takovýmto výkonem sprintuje R8 z nuly na 100 km/h za 4,6 s a dosáhne maximální rychlosti 301 km/h. Hlavními znaky motoru ovšem nejsou jeho výkony, ale způsob naladění, který je podřízen hladkému a nenucenému chodu v jakémkoli režimu, ovšem se zachováním příslušné živosti a sportovního charakteru. Pro R8 jsou dostupné dva typy řazení, klasický šestistupňový manuál nebo nové sekvenční řazení s označením Audi R tronic, kde jsou stupně voleny joystickem na středovém tunelu nebo pádly pod volantem s tím, že je k dispozici standardní nebo sportovní mód.

Podvozek je složen z tvrzených hliníkových profilů, sestavených do dvojitých trojúhelníkových závěsů, zadní spodní závěs je dále doplněn spojovací tyčí. Přímé řízení poskytuje díky hydraulickému posilovači dostatečnou odezvu a jistotu. Tlumiče mohou být buď klasické plynové nebo volitelně s technologií Audi magnetic ride.

Ve sportovně laděném interiéru je řidič centrálním bodem, na který jsou nasměrovány všechny důležité ovládací prvky. Palubní deska je asymetricky natočena právě k řidiči, který na středové konzoli může ovládat další funkce vozu. Volant je ve stylu současných sportovní vozů Audi na spodní straně zploštěn. Kůži, kterou jsou potažena sportovně tvarovaná sedadla, lze nalézt také na výplni dveří a sportovní image je zdůrazněn použitím karbonových vláken. Sportovní sedadla lze na přání zaměnit za skořepinové, vyrobené u sportovní divize quattro GmbH. Přestože se jedná o sportovní model, není jeho zavazadlový prostor vůbec zanedbatelný, za zadními sedačkami je prostor pro dvě golfové tašky a dalších 100 litrů prostoru poskytuje přední část vozu. V příplatkové výbavě lze nalézt další doplňky, které zvýší komfort pro cestující, objednat lze například audio systém od Bang&Olufsen, parkovací systém s couvacími kamerami nebo multimediální rozhranní MMI.

Technické parametry 

Označení motoru4,2 V8 FSI
Počet válců / ventilů na válec8 / 4
Obsah válců cm34163
Výkon kW při 1/min309 / 7800
Točivý moment Nm při 1/min430 / 4500-6000
Zrychlení 0-100 s4,6
Zrychlení 0-200 s14,9
Maximální rychlost km/h301
PalivoBenzín
Převodovka6-stupňová manuální / sekvenční
Váha kg1560
Rozvor kol / šířka v úrovni ramen mm2650 / 1390
Rozměry d / v / š mm4430 / 1250 / 1900
Zavazadlový prostor l190

Fotogalerie 

Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSIAudi R8 4.2 FSI
Audi R8 4.2 FSI