Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely

Historické:

·Audi
·DKW
·Auto Union
·Horch
·Wanderer
·NSU

·50 / 60 / 75
·quattro / Sport quattro
·80 / 90 / S2 / RS2 / Cabriolet
·100 / S4
·200
·V8

Současné:

·A2
·A3 / S3
·A4 / S4 / RS4 / Cabriolet
·A5 / S5
·A6 / S6 / RS6 / Allroad
·A8 / A8L / S8
·TT / TTS / TT RS
·Q5
·Q7
·R8

Koncepty:

·Avus
·Spyder
·Al2
·Rosemeyer
·Steppenwolf
·Avantissimo
·Pikes Peak
·Nuvolari
·Le Mans
·RSQ
·allroad
·Shooting Brake
·Roadjet
·Q7 V12 TDI
·Cross Coupé
·metroproject
·Cross Cabriolet

Závodní:

·quattro / Sport quattro / S1
·DTM / okruhové
·R8 / R8R
·R10

clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Audi Roadjet

Audi Roadjet

Na autosalonu North American International Auto Show 2006 v americkém Detroitu představila automobilka Audi originální sportovně stylizovanou studii Roadjet, která představuje syntézu řady automobilových koncepcí a stylů a zároveň slouží jako laboratoř nových technologií, jež by se zanedlouho měly objevit i v sériových modelech Audi. Studie Audi Roadjet, poháněná podélně uloženým zážehovým motorem 3.2 FSI, je např. prvním automobilem, který je vybaven sportovní sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Styling čtyřdveřového fastbacku představuje nejaktuálnější interpretaci designerského jazyka automobilky Audi. Předním partiím vozu dominuje velká jednodílná maska chladiče, sešikmené světlomety a dvojice velkých nasávacích otvorů při dolním okraji nárazníku. Pro Audi typická je také vysoká linie boků, velká prosklená plocha přináší světlý a pocitově prostorný interiér.

Dynamickou image studie umocňují výrazně tvarované dveřní prahy, které spolu s vyklenutými lemy podběhů kol opticky zvyšují pocit stability, stejně jako horizontálně členěné zadní partie karoserie s lichoběžníkovými dveřmi zavazadlového prostoru. Originálním stylistickým prvkem je difuzér v dolní části zadního nárazníku.

Délkou 4,7 m a šířkou 1,85 m se koncept Audi Roadjet řadí do B-segmentu automobilového trhu. Především díky výšce 1,55 m a rozvoru 2,85 m dokáže v interiéru nabídnout svým pasažérům sedícím na samostatných sedadlech mimořádný prostor a tedy i cestovní komfort s dostatkem místa pro nohy, ramena i nad hlavami.

V šestiválcovém zážehovém motoru 3.2 V6 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců se ukrývá výkon 220 kW/300 k při otáčkách 7000 min-1, točivý moment vrcholí při otáčkách 4500 min–1 na hodnotě 330 Nm. Motor konceptu Audi Roadjet je vybaven unikátním systémem regulace zdvihu ventilů „Audi valvelift“, který reguluje zdvih ventilů v závislosti na jízdním stylu a zatížení motoru.

Výkon motoru se přenáší na všechna kola prostřednictvím systému quattro® poslední generace s asymetrickým dynamickým rozdělováním točivého momentu, jehož mezinápravový diferenciál za normálních okolností rozděluje přenášený výkon v poměru 40:60 mezi přední a zadní kola, za ztížených podmínek ale může až 80 procent výkonu mířit k předním, nebo zadním kolům - podle toho, která mají lepší trakci.

Audi Roadjet zrychluje z 0 na 100 km/h během 6,4 s, jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. I přes tuto dynamiku zůstává průměrná spotřeba pozoruhodně nízká – jen 10,4 l/100 km, což je dokonce o něco méně než průměrná spotřeba menšího, lehčího produkčního Audi A4 poháněného sériovým motorem 3.2 FSI o výkonu 255 k.

Ve studii Audi Roadjet se vedle sedmistupňové převodovky DSG poprvé objevují také adaptivní tlumiče pérování a hřebenové řízení s proměnným převodem. Řidič si může navolit jeden z programů „komfort“, „dynamika“ a „sport“, podle kterých se adekvátně mění charakteristika řízení, tlumení, motoru a převodovky DSG. Přední kola studie Audi Roadjet jsou uložena na čtyřprvkových závěsech, vzadu jsou závěsy s trojúhelníkovými rameny.

Unikátním prvkem studie Audi Roadjet je komunikační a navigační systém vozu, který si prostřednictvím datové sítě WLAN neustále vyměňuje informace mezi jedoucím automobilem a okolím. Díky tomu může být řidič nejenom včas varován před nebezpečnými dopravními situacemi, ale navigační systém jej např. zavede v neznámém městě na volné parkoviště a už dopředu mu rezervuje parkovací místo.

Audi MediaInfo

Fotogalerie 

d060001.jpgd060002.jpgd060003.jpg
d060004.jpgd060005.jpgd060006.jpg
d060007.jpgd060008.jpgd060009.jpg
d060010.jpgd060011.jpgd060012.jpg
d060013.jpgd060014.jpgd060015.jpg
d060016.jpgd060017.jpgd060018.jpg
d060019.jpgd060021.jpgd060022.jpg
d060023.jpgd060024.jpgd060025.jpg
d060026.jpgd060027.jpgd060028.jpg
d060035.jpgd060036.jpgd060041.jpg
d060042.jpgd060043.jpgd060044.jpg
d060045.jpgd060046.jpgd060047.jpg
d060048.jpgd060049.jpgd060050.jpg
d060051.jpgd060054.jpgd060055.jpg
d060056.jpgd060057.jpgd060058.jpg
d060059.jpgd060060.jpgd060061.jpg
d060062.jpgd060063.jpgd060064.jpg
d060065.jpgd060066.jpgd060067.jpg
d060068.jpgd060069.jpgd060070.jpg
d060071.jpgd060072.jpgd060073.jpg
d060074.jpgd060075.jpgd060077.jpg
d060082.jpgd060085.jpgd060088.jpg
d060089.jpgd060090.jpgd060092.jpg
d060093.jpg