Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely

Historické:

·Audi
·DKW
·Auto Union
·Horch
·Wanderer
·NSU

·50 / 60 / 75
·quattro / Sport quattro
·80 / 90 / S2 / RS2 / Cabriolet
·100 / S4
·200
·V8

Současné:

·A2
·A3 / S3
·A4 / S4 / RS4 / Cabriolet
·A5 / S5
·A6 / S6 / RS6 / Allroad
·A8 / A8L / S8
·TT / TTS / TT RS
·Q5
·Q7
·R8

Koncepty:

·Avus
·Spyder
·Al2
·Rosemeyer
·Steppenwolf
·Avantissimo
·Pikes Peak
·Nuvolari
·Le Mans
·RSQ
·allroad
·Shooting Brake
·Roadjet
·Q7 V12 TDI
·Cross Coupé
·metroproject
·Cross Cabriolet

Závodní:

·quattro / Sport quattro / S1
·DTM / okruhové
·R8 / R8R
·R10

clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Audi TT

Technické parametry Fotogalerie

8N (1998-2006)

Koncept malého sportovního vozu byl poprvé naznačen již na autosalonu v roce 1995 na Frankfurtské Motor Show. Za jeho designem stálo kalifornské designové studio automobilky Volkswagen, konkrétně J Mays a Freeman Thomas, kteří mají mimo jiné na svědomí vzhled VW New Beetle. Automobilka se tímto vozem snažila navázat na historicky velmi úspěšný NSU TT, který se v motorsportu prosazoval jak na asfaltových tratích, tak i v rallye. V září 1998, čili 3 roky po představení konceptu, byl vůz uveden do prodeje. Svým neotřelým designem započal svou malou revoluci. V této době se každý chtěl svézt v tomto malém roztomilém sporťáčku. Bohužel se tomuto vozu nevyhnula negativní reklama v podobě mizerné boční stability při vysokých rychlostech. Celá úvodní série vozů, vyrobených do roku 2000, byla po svém předání šťastným majitelům svolána zpět k servisnímu zásahu, v rámci kterého bylo na záď vozu připevněno decentní křidélko, které zvyšovalo přítlak na zadní kola a dále byly provedeny úpravy na podvozku, které snižovaly neotáčivost vozu.

Po verzi Coupé byl v následujícím roce v srpnu představen Roadster, který ještě zvýšil atraktivitu vozu. Jen pro zajímavost, ve své době to byl teprve druhý vůz na světě s otevřenou střechou a pohonem všech čtyř kol, tím prvním bylo Lamborghini Diablo Roadster. Do vínku dostal tento vůz přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru, který byl již úspěšně vyzkoušen na Audi A3 a A4. Zpočátku se jednalo o základní 110 kW a 132 kW varianty, kterou v roce 2001 následovala silnější 165 kW varianta, která využívala nově i systém pohonu všech čtyř kol. V roce 2003 pak byla představena nejsilnější motorizace, kterou byl atmosférický šestiválec o objemu 3,2 litru. Současně byla představena také nová šestistupňová převodovka s dvojicí vícelamelových spojek DSG (Direct-Shift Gearbox), která dovoluje, aby v převodovce byly navoleny dva rychlostní stupně najednou. Celý systém funguje tak, že při zrychlování akceleruje vůz na nižší převodový stupeň a v okamžiku těsně před přeřazením, kdy otáčky motoru dosáhnou odpovídající výše, se v převodovce zařadí vyšší rychlostní stupeň, jehož lamelová spojka však zůstává rozepnutá. Teprve v okamžiku vlastního přeřazení se ve stejném okamžiku rozepne spojka nižšího rychlostního stupně a sepne spojka vyššího. Díky tomuto systému řazení tzv. "pod zatížením" nedochází k přerušení přenášeného výkonu.

Labutí píseň tohoto modelu představoval odlehčený quattro Sport, využívající osvědčený přeplňovaný čtyřválec, který byl naladěn na výkon 176 kW. Tento vůz, jehož váha byla redukována o 75 kg, byl vybaven exkluzivní výbavou, která zahrnovala skořepinová sportovní sedadla, exkluzivní dvoubarevné lakování, S-line paket, 18-palcové ráfky s obutím o rozměru 235/40 R18, alcantrou potažený volant, řadící páka a ruční brzda, kombinace kůže a alcantry na sedadlech, jejichž zadní část byla nalakována v barvě vozu, standardně pak byl vůz vybaven xenonovými světlomety, zádržnou sítí v zavazadlovém prostoru, automatickou klimatizací a rádiem nebo navigačním systémem.

8J (2006-)

V srpnu 2004 automobilka ohlásila, že nástupce bude vyroben z hliníkových komponentů, na Tokijské Motor Show v roce 2005 pak představila koncept Audi Shooting Brake, který měl naznačit vzhled dvoudveřového hatchbacku. Nový model byl oficiálně představen 6. dubna 2006 a jeho světová premiéra byla opravdu netradiční. Celé se to odehrálo u Brandenburské brány v Berlíně, kde byla mimo jiné také odhalena socha nového modelu. K pohonu od začátku slouží atmosférická šestiválec o objemu 3,2 litry a výkonu 184 kW, známý z předešlého modelu a nově také přeplňovaný čtyřválec o objemu 2 litry a výkonu 147 kW. Opět bude také možnost využít DSG, nově přejmenováno na S tronic a také pohon všech čtyř kol, který bude standardně dodávaný s šestiválcovou jednotkou. Verze Roadster je plánována na rok 2008.

Stejně jako předchůdce je i tento model koncipován jako 2+2 sedadlové coupé. Jedním z netradičních prvků je přítlačné křidélko v zadní části vozu, které se automaticky vysouvá při rychlosti 120 km/h a zpět se zasouvá při zpomalení pod 80 km/h. Variantně je k dispozici také Audi Magnetic Ride, což je technologie stavitelných tlumičů na bázi změny magnetického pole. Jak je u současných Audi již zvykem, kokpit je směrován na řidiče, který má k dispozici sportovně tvarovaný volant se zploštělou spodní částí a řadící páku z leštěného kovu, dále byla předchozího modelu převzata koncepce kruhových výdechů klimatizace. Audio systém byla inovován a nově obsahuje rádio, které disponuje šesti tzv. soft key, což jsou tlačítka, jejichž funkce se mění dle aktuálního nastavení a potřeb. Pro komunikaci s mobilními telefony je k dispozici technologie Bluetooth a ovládaní je možné pomocí MMI, které známe z vyšších modelů, pomocí multifunkčního volantu nebo hlasově. Stejně jako předchozí model, je i tento vyráběn v maďarském Györu, přičemž karoserie budou sestavovány a lakovány v Ingolstadtu.

Síla zrozená z vášně - Audi TT Coupé

Kultovní vůz, modla. Audi TT, poprvé představené na podzim 1998, jako bouře ovládlo segment sportovních vozů a ještě dále značku Audi vyprofilovalo. Nyní nastupuje druhá generace tohoto úspěšného modelu. Nové TT Coupé je ještě dynamičtější než jeho předchůdce – se systémem tlumičů Audi magnetic ride a hliníkovou karoserií ASF®.

Už sama architektura nového Audi TT Coupé vyjadřuje styl, stabilitu a sílu čistokrevného sportovního vozu. „Býčí“ postoj doširoka rozkročené karoserie a nízké a úzké tvarování její prosklené části společně definují jednoduché a jasné linie. Designérský tým Audi s chutí a důrazem využil vizuální kód – motiv kruhů a vyklenutí – předchozího modelu. Nové TT se zdá protáhlejší a i když stojí, vypadá, jakoby se vrhalo vpřed; vnitřní napětí karoserie zdůrazňuje dojem dynamického pohybu. Nové TT je s délkou 4178 mm o 137 mm delší než jeho předchůdce a s šířkou 1842 mm o 78 mm širší.

Konstrukce karoserie staví na prostorovém hliníkovém rámu ASF® (Audi Space Frame) a vůbec poprvé jsou společně použity díly z hliníkových slitin a oceli. Díly z hliníku tvoří celých 69 procent, zbývajících 31 procent připadá na ocel. Ocelové díly jsou použity v zadní části karosérie, kde napomáhají k rovnoměrnému rozložení hmotnosti vozu na obě nápravy. Pro zvýšení přítlaku se při rychlostech nad 120 km/h vysouvá ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru spoiler.

Stejně jako jeho předchůdce, také nové Audi TT bude zpočátku dostupné jako kupé 2 + 2; roadster bude uveden později. Základní objem snadno přístupného zavazadlového prostoru, umístěného pod rozměrným víkem, je 290 litrů. Tento objem může být sklopením opěradel zadních sedadel zvýšen až na 700 litrů. Sportovní sedadla poskytují pevné boční vedení a zákazníci mohou vybírat ze tří druhů kožených potahů.

Interiér je orientován výhradně na řidiče a jeho design je dokonale ergonomický. Klasický motiv kruhů se opakuje v mnoha obdobách, najdeme jej například na třech centrálních ventilačních otvorech.

K pohonu nového Audi TT slouží dva výkonné zážehové motory. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválcový agregát TFSI s přímým vstřikováním paliva FSI vyvine 147 kW (200 k), se šestistupňovou manuální převodovkou s ním Audi TT akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 240 km/h. Sonorní zvuk atmosférického 3,2litrového „vidlicového“ šestiválce prozrazuje sílu 184 kW (250 k). Vůz s ním akceleruje z 0 na 100 km/h během 5,7 sekund a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h (s elektronickým omezovačem).

Oba motory jsou propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou a na přání mohou být kombinovány s dynamickou dvojspojkovou převodovkou S tronic. Zatímco čtyřválec pohání přední kola, motor V6 rozděluje svůj výkon na obě nápravy prostřednictvím stálého pohonu všech kol quattro, což je v segmentu sportovních kupé zcela exkluzivní technologie.

Audi TT dostává od základů přepracované a speciálně vyladěné dynamické zavěšení kol. Jedním z cílů konstruktérů bylo dosáhnout samořídicího chování vozu až do meze ovladatelnosti; charakteristika nového Audi TT je neutrální až mírně nedotáčivá. Důraz na sportovní charakter vozu pak samozřejmě přináší potěšení z jeho řízení, agilnost a skvělé ovládání.

Konstruktéři se rovněž zaměřili na zvětšení rozchodu použitím větších kol s průměrem 16 až 19 palců a soustředili se na změny v oblasti elastokinematiky. Nová víceprvková zadní náprava zajišťuje optimální jízdní dynamiku odpovídající této kategorii sportovních vozů.

Na přání je dodáván vyspělý magnetický tlumicí systém Audi magnetic ride. Jeho základním prvkem jsou drobné magnetické částice rozptýlené v oleji tlumičů. Jsou-li částice vystaveny elektrickému poli, mění se během milisekund tlumicí charakteristika. Nový adaptivní systém zaručuje vysoký komfort jízdy a zároveň sportovní dynamiku podle jízdních podmínek a preferencí řidiče.

K sériové výbavě nového Audi TT patří automatická klimatizace a ve spodní části zploštělý sportovní volant. Jeho tvar nejen podtrhuje dravý charakter vozu, ale zároveň usnadňuje nastupování a vystupování. Výdechy větrání, ramena volantu a mnohé z ovládacích prvků jsou provedeny v efektním hliníkovém designu.

V souboru výbav na přání si mohou zákazníci vybrat z mnoha high-tech prvků. Nechybí mezi nimi např. adaptivní světla, která se natáčejí ve směru jízdy a parkovací systém Audi, jenž usnadňuje parkování.

V novém Audi TT se premiérově představuje nová generace audiosystému, která se vyznačuje nejen vysoce kvalitní reprodukcí a přehráváním, ale i zcela intuitivním ovládáním. Šest takzvaných softkeys ovladačů řídí v závislosti na zvoleném menu řadu funkcí. Sériově je dodáváno rádio Chorus s CD přehrávačem, pro mobilní telefon je k dispozici rozhraní Bluetooth. Funkce telefonu mohou být ovládány prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI, ovladači na multifunkčním volantu nebo i hlasem. Ovládání na přání dodávaného navigačního systému vychází z MMI systémů vozů Audi řad A6, A8 a Q7.

Tisková zpráva Audi

Pro skutečný požitek ze sportovní jízdy - Audi TT Roadster

Nefalšovaná sportovní síla, dokonalý požitek z řízení a vysoká rezerva výkonu – to jsou nezaměnitelné znaky nového Audi TT Roadster. Otevřený sportovní vůz si uchovává výrazné rysy svého úspěšného předchůdce a ještě je násobí mohutnějším výkonem, dynamikou a emotivností.

Pro nové Audi TT Roadster jsou k dispozici dva zážehové motory. Vidlicový šestiválec objemu 3,2 litru nabízí výkon 184 kW (250 k), jeho výkon je i v sériovém provedení přenášen na všechna čtyř kola prostřednictvím systému quattro. Motor 2.0 TSFI s výkonem 147 kW (200 k) pohání přední nápravu. Obě motorizace mohou být namísto sériové manuální šestistupňové převodovky vybaveny inovativní dvojspojkovou převodovkou S tronic. Sportovní charakteristikou se vyznačuje především konstrukce podvozku nového modelu. Jednou z jeho nejpůsobivějších rysů je volitelná výbava adaptivním tlumicím systémem Audi magnetic ride, který řidiči nabízí volbu mezi komfortní charakteristikou a nekompromisně dynamickou odezvou. V duchu střízlivého stylu otevřených sportovních vozů je odvážně stylizovaná karoserie „korunována“ lehkou skládací střechou. Verze 3.2 quattro je sériově dodávána s velmi rychle pracující automaticky ovládanou střechou, která je na přání dodávána i u dvoulitrové verze. Přes své vynikající vlastnosti a výbavu se bude nový model prodávat za téměř stejnou cenu jako model předchozí generace. Čisté geometrické linie zařadily design původního modelu TT Roadster mezi klasické kultovní vzory. V jeho nové verzi designéři Audi nejen zachovali osobité kouzlo originálního návrhu, ale ještě je dále vytříbili. Zatímco u nového Audi TT Coupé střecha vozu splývá se zádí, u Roadsteru dává její výrazný kontrast vyniknout geometrickým tvarům vozu, které pulzují dynamikou a průbojností. Tento dojem ještě podtrhují atletické křivky boků, stoupající linie prahů a masivně rozkročená příčná silueta vozu. Pravý bok zdobí nápadný kryt hrdla nádrže v klasickém hliníkovém designu. Působivou tvář Audi TT Roadster doplňují strmě zkosené kryty světlometů. Pod nimi umístěné křídlovité plastové přepážky podtrhují třírozměrný design světlometů a rovněž trubkovitá tělesa zadních svítilen jakoby se vznášela ve vzduchu. Ze zádi vozu zřetelně vystupují mohutné koncovky výfuků a široký difuzor. Stejně jako u Audi TT Coupé se i ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru TT Roadsteru při rychlosti 120 km/h automaticky vysunuje elektricky aktivovaný spoiler. Sportovní charakter nového Audi TT Roadster je zdůrazněn jeho rozměry, které byly ve srovnání s originální verzi vhodně zvětšeny. Délka vzrostla o 137 mm na 4178 mm, šířka o 78 mm na 1842 mm a rozvor byl prodloužen o 46 mm na 2468 mm. Přes větší rozměry má součinitel odporu dvoulitrového modelu se zavřenou střechou hodnotu pouze 0,32.

Stahovací střecha

Tvůrci koncepce Audi TT Roadster se rozhodli pro zachování textilní stahovací střechy, která lépe vyhovuje filosofii střízlivého stylu otevřených sportovních vozů a má řadu dalších výhod proti koncepci pevné skládací střechy. Konstrukce stahovací střechy, která kromě ocelových a hliníkových výztuh zahrnuje i rozměrné zadní okno, je velmi lehká. Tím se nejen zmenšuje hmotnost vozu, ale zároveň se i snižuje jeho těžiště. Střecha dokonale ladí s liniemi karoserie a ve složeném stavu zabírá minimální prostor. Díky nové koncepci skládání střechy do tvaru „Z“ zakryje horní díl střechy složenou textilní část a zapadne do úrovně těla karoserie, takže není nutný speciální kryt složené střechy. „Soft top“ se dodává v černé nebo ve tmavě šedé barvě. U verze 3.2 quattro je sériově dodávána elektrohydraulicky skládaná střecha, pro dvoulitrovou verzi dostupná na přání. Automaticky ovládaná střecha se po stisku tlačítka otevře během dvanácti sekund a lze s ní manipulovat i během jízdy rychlostí do 50 km/h. Tato plně automatická střecha je opatřena přídavnou zvukově izolační vrstvou, zaručující lepší akustickou i teplotní izolaci. Manuálně skládaná střecha se ovládá centrální západkou. Proudění vzduchu v prostoru pro posádku usměrňuje elektricky výsuvný síťový deflektor, montovaný na přání. Žádný z vozů konkurence nenabízí tak pohodlné řešení.

Karoserie a bezpečnost

Podobně jako u Audi TT Coupé i karoserie nového roadsteru je založena na koncepci prostorového hliníkového rámu ASF® (Audi Space Frame) s inovativním hybridním provedením dílů z hliníkových slitin a z oceli, které je výrazem kompetence konstruktérů Audi získané dlouholetou zkušeností v této oblasti. Díly z hliníku tvoří 58 procent, zbývajících 42 procent připadá na ocel. Díky této materiálového kombinaci vyniká karoserie Audi TT Roadster neobyčejně nízkou hmotností, například model 2.0 TFSI se chlubí pohotovostní hmotností pouhých 1295 kg. Pro co nejrovnoměrnější rozložení hmotnosti na obě nápravy použili konstruktéři ocelové díly v zadní části karoserie – ocelová je například přepážka zavazadlového prostoru. Tento díl, v němž jsou ukotveny vysoce pevné rámy, kryté elegantním plastovým povrchem, které chrání posádku při převrácení vozu, se rozhodující měrou podílí na tuhosti celé karoserie. Rovněž konstrukce prahů byla upravena speciálně pro Roadster: jsou zhotoveny z protlačovaných hliníkových profilů vyztužených mnoha žebry. Také A sloupky byly vyztuženy a do rámu čelního skla je integrována trubková výztuha z vysokopevnostní oceli. Ačkoliv už tuhost karoserie původního modelu byla velmi vysoká, u nové verze je ještě dvakrát vyšší. To se projevuje ve vynikající schopnosti karoserie tlumit vibrace a samozřejmě také v preciznosti řízení vozu. Široký soubor zádržných systémů zaručuje maximální bezpečnost posádky. Při bočním nárazu, společně s aktivací bočních a hlavových airbagů, chrání cestující hliníkové bezpečnostní výztuhy ve dveřích. Před následky čelních kolizí chrání posádku airbagy s dvoustupňovým účinkem a ochranu zezadu poskytuje zádržný systém Audi backguard.

Interiér

Rovněž interiér nového modelu je znatelně prostornější, zejména v prostoru hlav a loktů posádky. Jeho šířka ve výši ramen vzrostla o 29 mm na 1362 mm. Řidiči i spolujezdci poskytují pevnou boční oporu hluboká sportovní sedadla. Rovněž zespodu zploštěný, kůží obšitý volant upoutá sportovním designem. Volitelné kožené čalounění stylu Trim s výraznými švy proslulo už v předchozím modelu; je jednou ze čtyř možných variant kožených paketů. Verze 3.2 quattro má sériově čalounění v kombinaci Alcantara/kůže. Charakteristický vzhled interiéru modelů TT dodávají Roadsteru tři kruhové výdechy větrání a „kaplička“ stínící kruhové číselníky přístrojů. Ergonomický koncept a materiálové i řemeslné zpracování jsou prvotřídní, což je u Audi už nepsanou tradicí. Větší rozměry se příznivě projevily i v zavazadlovém prostoru, jehož objem u obou verzí (quattro i s předním pohonem) vzrostl z původních 210 na 250 litrů.

Pohon

Stejně jako Audi TT Coupé i Roadster se dodává se dvěma příčně uloženými zážehovými motory. Oba zaručují působivý výkon a mohutný zátah, které vozu dodávají pravou sportovní dynamiku. Zatímco čtyřválec pohání přední kola, motor V6 rozděluje svůj výkon na obě nápravy prostřednictvím pohonu všech kol quattro, který vozu poskytuje nejen dostatek síly, ale zajišťuje mu i výjimečnou jízdní stabilitu. V sériovém provedení jsou oba motory propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání mohou být kombinovány s dvojspojkovou převodovkou S tronic zaručující bleskové řazení bez přerušení toku výkonu. Přeplňovaný čtyřválcový agregát TFSI s přímým vstřikováním paliva FSI o pracovním objemu 1984 cm3 vyvine výkon 147 kW (200 k) a v rozmezí otáček od 1800 do 5000 min-1 dodává točivý moment 280 Nm. Technologie TFSI se vyznačuje vynikající účinností spalování, dosaženou kombinací dvou moderních koncepcí: přeplňování výfukovým turbodmychadlem a technologií přímého vstřiku benzinu FSI, vyvinutou firmou Audi. Motor 2.0 TFSI byl mezinárodní porotou ve dvou letech po sobě (2005 a 2006) zvolen motorem roku. Audi TT Roadster vybavený dvouspojkovou převodovkou S tronic akceleruje s motorem 2.0 TFSI z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy. Dosahuje maximální rychlosti 237 km/h a na 100 km jízdy spotřebuje v průměru 7,8 litrů benzinu. Agregát 3.2 V6 podává z objemu 3189 cm3 výkon 184 kW (250 k) a v rozsahu od 2500 do 3000 otáček dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm. Audi TT Roadster quattro 3.2 s ním při spotřebě 9,5 l/100 km akceleruje z 0 na 100 km/h během 5,9 sekund a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h (omezené elektronickým omezovačem).

Podvozek

Audi TT Roadster dostává od základů přepracované a speciálně vyladěné dynamické zavěšení kol. K jeho hlavním rysům patří komplexní čtyřprvkové zavěšení zadních kol, široký rozchod, přepracovaná elastokinematika a rozměrnější kola – u varianty 2.0 TFSI jsou sériově montována šestnáctipalcová, u 3.2 quattro sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny. Na přání mohou být všechna kola obuta bezpečnostními pneumatikami run-flat. Přední náprava McPherson s trojúhelníkovými spodními příčnými rameny je uložena v pomocném hliníkovém rámu. Ke snížení velikosti nežádoucích neodpružených hmot byly v její konstrukci maximálně využity lehké hliníkové slitiny. Hřebenové řízení, vybavené adaptivním posilovačem, jehož účinek se mění podle rychlosti jízdy, kombinuje pohotovost přímého převodu s přesností řízení. Rovněž čtyřprvkové zavěšení zadních kol je ukotveno v pomocném rámu a je vybaveno tlumiči umístěnými vně pružin. Jeho podélná ramena přenášejí do pomocného rámu brzdicí síly a síly od akcelerace a jejich relativně poddajné uložení je zdrojem vysokého jízdního komfortu. Naproti tomu ukotvení tří příčných ramen je velmi tuhé a zabezpečuje pevné vedení kol v příčném směru. Od základů přepracovaný elektronický stabilizační systém ESP byl optimalizován pro sportovní způsob jízdy a zajišťuje předvídatelné chování vozu přecházející od neutrálního k mírně nedotáčivému. Jeho sofistikované speciální vyladění podporuje kombinaci dravě sportovní agility se skvělým ovládáním, která umocňuje požitek z řízení. V případě potřeby zasahují s maximální účinností kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. Na přání je dodáván vyspělý adaptivní magnetický tlumicí systém Audi magnetic ride. Jeho základním prvkem jsou drobné magnetické částice rozptýlené v oleji tlumičů. Jsou-li částice vystaveny elektrickému poli, mění se během milisekund viskozita oleje a tedy i charakteristika tlumičů. Stiskem tlačítka může řidič volit mezi komfortním nastavením tlumení a sportovně dynamickou odezvou podvozku.

Výbava

Všechny verze nového Audi TT Roadster se dodávají s bohatou sériovou výbavou, zahrnující nové rádio Chorus, automatickou klimatizaci a informační systém řidiče. Na přání lze zvolit CD nebo DVD provedení navigačního systému, který je vybaven řídicí logikou MMI. Na přání je dostupná i univerzální příprava pro mobilní telefon a kvalitní audiosystém Bose surround sound. Specifický sportovní vzhled mohou interiéru vozu dodat dva volitelné pakety efektních hliníkových doplňků. Standardní úložné prostory, zahrnující hluboké kapsy ve dveřích a držáky nápojů, mohou být rozšířeny úložným paketem, tvořeným třemi úložnými sítěmi a čtyřmi praktickými přihrádkami. Sportovně orientovaní zákazníci si mohou zvolit provedení stěny zavazadlového prostoru s průvlakem obsahujícím vak na lyže, který umožňuje uložení až dvou párů lyží v délce do 190 cm, což žádný jiný roadster neumožňuje.

Tisková zpráva Audi

Audi TT clubsport quattro: TT ve své nejčistší podobě

Na 26. setkání Wörthersee Tour, známém také jako "sraz GTI", které se nedávno uskutečnilo, představila značka Audi novou studii otevřeného vozu.

Cíl, který si při vývoji tohoto konceptu inženýři stanovili, bylo dosažení puristické čistoty nejvyššího stupně. Žádné čelní sklo, žádné A-sloupky, žádná střecha - místo toho jen extrémně nízký štít kolem celého interiéru, který připomíná klasický speedster. Ochranné rámy známé z TT Roadsteru byly zachovány, ale v nižším provedení o stejné výšce jakou mají sedadla.

Přídi dominuje jednodílná maska chladiče s hliníkovými prvky, která TT clubsport dělá opticky ještě plošší než ve skutečnosti je. Čtyři kruhy nejsou umístěny na masce jako na většině modelů značky Audi, ale až výše na kapotě. Velké vstupy na přídi přivádí vzduch k výkonnějšímu motoru TFSI®. Světla pro denní svícení ze světelných diod přitahují zraky kolemjdoucích kdekoliv se TT clubsport quattro objeví. Jasně viditelný tlumič výfuku z ušlechtilé oceli je výrazným prvkem zadního nárazníku a společně s difuzorem podtrhuje sportovní charakter vozu. Dvojice koncovek výfuku připomíná sériové sportovní modely značky Audi jako je například RS 4.

Boční pohled byl záměrně ponechán bez výrazných rušivých prvků a dokonce i dveřní kliky bude pozorovatel hledat marně. Koncept TT clubsport quattro je otevírán dálkovým ovládáním. Rozměry vnějších zpětných zrcátek byly také minimalizovány. Kola z lehkých slitin o průměru 20“ s pneumatikami o rozměru 265/30 R20 zvýrazňují muskulaturní vzhled studie, podobně jako rozchod kol zvětšený o 80 mm ve srovnání s produkční verzí Audi TT. Širší jsou dokonce i lemy blatníků.

Karoserie je nalakována v šedém laku Daytona Grey, který se nejprve objevil na modelech RS 4 a S8. Exteriér je vyveden ve tmavých odstínech šedé, kontrastujících s maskou chladiče a dalšími prvky v ocelově lesklém provedení. Oranžové brzdové třmeny symbolicky spojují exteriér s oranžovým interiérem.

Posádce jsou k dispozici skořepinová sportovní sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy, která řidiči a spolujezdci poskytují výbornou oporu i při extrémních jízdních situacích – třeba na závodním okruhu.

Velkorysé uplatnění hliníku v interiéru je pro vozy Audi charakteristické. Začíná u volantu zdobeném dvojitými rameny z tohoto lehkého kovu. Pokračuje u perforovaných pedálů z hliníkové slitiny, které usnadňují ovládání a současně šetří hmotnost. Hliníková opěrka nohou je připravena jak pro řidiče tak i pro spolujezdce. Řadicí páku převzatou z Audi R8 s hliníkovou hlavicí je radost uchopit.

Designéři Audi přišli s originálním nápadem v oblasti integrace mobilní zábavy. Do prostředního ze tří centrálních výdechů ventilace umístili rozhraní pro MP3 přehrávač BeoSound 2 od renomované firmy Bang & Olufsen.

Přístrojový štít je velmi odlišný od toho, který je v produkční verzi Audi TT. Pohledy přitahují vertikálně orientované ručky palubních přístrojů i jejich originální grafika. Hodiny i ukazatel počtu najetých kilometrů jsou v takovém automobilu nadbytečné, a tak je na přístrojovém štítu nenajdete. Tady jde o čistý požitek z jízdy.

Závodní charakter Audi TT clubsport quattro je podtržen použitou technikou. Konstruktéři Audi vsadili studii pod kapotu motor 2.0 TFSI s ještě větším výkonem, než 260 koní u vrcholné verze Audi S3. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva překonává třísetkoňovou hranici. Díky pozměněnému sacímu potrubí bylo možno z agregátu, který byl ve své kategorii v letech 2005 a 2006 zvolen motorem roku, dosáhnout ještě vyššího výkonu. Ten je přenášen na všechna čtyři kola. TT clubsport quattro je tak prvním čtyřválcovým Audi TT nové generace, které je vybaveno pohonem všech kol.

Dvouspojková převodovka S tronic řadí rychlostní stupně prakticky bez přerušení toku výkonu a umožňuje možnost manuální volby řidiče.

Kdokoli otevře kapotu spatří fascinující motorový prostor bez kabelů a pomocných zařízení, která obvykle kazí estetický dojem. Motorový prostor je designérsky velmi čistě provedený. Z tohoto důvodu byla jednotka ABS, komponenty klimatizace a filtr s aktivním uhlím přemístěny. Sportovní vzduchový filtr zajišťuje dostatečný přísun vzduchu do motoru. Výfukový systém byl přepracován tak, aby odpovídal sportovním vlastnostem vozu po výkonové i zvukové stránce.

Poprvé jsou na Audi TT použity keramické brzdy, které vykazují nevadnoucí opakované brzdné výkony a dramatická zpomalení.

Audi TT clubsport quattro je puristickým strojem kombinujícím výkon sportovního automobilu s jedinečným designem. Zůstává současně původním Audi TT, stejně tak jako ukazuje, co vše je možné vytvořit z tak fantastického sériového vozu. Výroba malé série tohoto prototypu je v současné době zvažována.

Tisková zpráva Audi

Technické parametry 

Fotogalerie 

Zvolte si příslušný model...