Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Rady a návody

Čištění sportovního vzduchového filtru 03.04.2008
Bavlněný vzduchový filtr se nemění, a v pohodě při potřebné údržbě „přežije“ auto. Je třeba ho ale čas od času vyčistit a naimpregnovat speciálním olejem. Tady je postup, jak na to...

Sám vlastním filtr KN, postup čištění je ale u všech bavlněných filtrů v zásadě stejný. Výrobce KN doporučuje provést čištění po max. 40tis km a dle podmínek provozu (např. v terénu) raději podstatně dříve. Osobně čistím filtr jednou ročně, vždy po zimě, mám takový pocit že ho zbavím prachu ze zimního posypu a připravím na sezónu.

Vložku filtru vyjme z boxu, kuželový odmontujeme (nesnažte se nikdy filtr třeba při mytí motoru prostříkat např. vapkou, zničíte ho) a před samotným „praním“ ho zbavíme hrubých nečistot, na což nejlépe poslouží jemný štětec. Dále už budeme postupovat za pomoci čistící sady. Tu pořídíte od výrobce vašeho filtru, ale použít můžete i od jiných, jen tím zřejmě změníte barvu impregnačního oleje, což na funkci nemá samozřejmě žádný vliv. Sada obsahuje čistič a olej, oboje lze koupit i samostatně ale sada nás určitě vyjde levněji a vystačí nám na údržbu filtru či filtrů na několik let.

Filtr nastříkáme čistícím přípravkem (obvykle rozprašovač) a necháme nějakou chvíli působit (jak se říká taková ta pauza na 1 cigáro), aby bavlna čistič dobře nasákla. Nikdy nepoužívejte benzín a jiná rozpouštědla, hrozí poškození. Jelikož je filtr bavlněný, hrozí jeho poškození i horkou vodou, stejně jako oblečení se totiž může srazit a tím se naruší struktura a funkčnost.

Další fáze je opláchnutí filtru vodou, tady doporučuji studenou či vlažnou tekoucí vodu a vyplachování filtru „směrem ven“ pro důkladné vyplavení všech nečistot. I když filtr většinou nevypadá nijak extra zanesený, vždy se divím co z toho vyteče. Po důkladném vypláchnutí nechám filtr uschnout, nepoužívejte žádný zdroj tepla, jako fén apod., díry do filtru určitě naděláte třeba při sušení stlačeným vzduchem.

Vyčištěný a suchý filtr je třeba napustit speciálním olejem (bez něj nefunguje a nezachytí potřebné nečistoty) který je součástí čisticí sady, obvykle je ve spreji a třeba olej KN má červenou barvu. To je dobrá kontrola aby na filtru nezůstala suchá místa. S olejem zbytečně nešetřete ale ani přehnaně velká vrstva není vhodná. Nejlepší je jemně nastříkat a počkat (zase cca na cigáro) než se olej rovnoměrně do bavlny vstřebá. Pokud jsou někde suchá místa opakuje se nastříkání tam kde je potřeba. Vždy používejte jen olej k tomu určený, jiným olejem můžete filtr zalepit a průchodnost vzduchu může být horší než u papírového, a proto tam tem bavlněný přece máme.

Vyčištěný a naimpregnovaný filtr namontujeme zpět do boxu, v případě kuželového na jeho místo a máme zase na pár tisíc km či měsíců jistotu že náš motor „dýchá“ tak jak má.

ALU

 

‹‹ Zpět na Rady a návody