Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Rady a návody

Block Shaft - mechanické zabezpečení automobilu 12.01.2012
V tomto článku (dalo by se říct recenzi) bych chtěl představit zabezpečení automobilu, které jsem zvolil. O tomto zajímavém systému moc napsáno není, proto jsem se rozhodl „pochlubit“ a popsat, co znamená Block Shaft.
Po přečtení tohoto článku by měl být čtenář seznámený s tímto systémem a vědět jeho hlavní výhody.
Pokud jsem se rozhodl investovat nemalou částku do toho systému, tak je jasné, že moje recenze bude (jak už to bývá) subjektivní. To je jako mít Audi a být schopný objektivně posuzovat např. novou A8… nejde to :-)
 
 Mechanické zabezpečení – proč? A proč zrovna Block Shaft?
Protože jsem v některých ohledech trošku konzervativní a věřím, že jednoduché (mechanické) zabezpečení je spolehlivější, bylo jasné, že moje první zabezpečení automobilu bude mechanické. Nejprve jsem hledal zabezpečení řadicí pákou. Tyto sytémy jsou ale už dost okoukané.
Připadá mi, že každé druhé auto, které potkám na silnici, má Defend Lock nebo Construct.
Věřím, že výše zmíněné systémy jsou kvalitní, ale už od známých jsem věděl, jak to dopadne – systém prostě člověka nedonutí, aby ho používal => je jen otázkou času, kdy člověk přestane zamykat řadicí páku.
Dalším systémem, který mohl stát za to, byl Bullock. Je to jednoduché zařízení a myslím, že i efektivní. Jeho velkou výhodou je určitě to, že se dá přenést do jiného automobilu.
Upřímně… dlouho jsem o tomto systému přemýšlel. Připadal mi ale málo robustní a trošku nevýhodný v tom, že bych se musel v zimě dostávat někam pod volant a ve tmě tam něco nasazovat.
Chtěl jsem řešení, které bude nevšední, a pokud už někdo bude chtít automobil ukrást, tak ať si mákne. Ať to není nic jednoduchého.
Primární alternativou k Bullocku byl Zeder Lock, který se mi líbil, ale bohužel není certifikovaný v ČR, což vypadalo nedůvěryhodně.
Když už jsem se mohl rozhodnout a mohl jsem použít systém, který splňuje mé požadavky a zároveň je v ČR certifikovaný, zvolil jsem Block Shaft.
Podívejme se na jednotlivé možnosti z finančního hlediska. Bullock je poměr cena/výkon výhodný, stojí asi 3 000,- Kč. Defend Lock a podobné systémy stojí kolem 7 000,- Kč. To už je jen kousek od zamykání volantu. Zeder Lock stojí něco málo přes 7 000,- Kč a Block Shaft 7 950,- Kč.
 
 Co je to za firmu?
Block Shaft je italská firma. V Itálii obsadila 80 % trhu a každý týden zabezpečí 1 000 automobilů (přitom ukradených vozů s tímto systémem byla pouhá 2 %).
V Itálii funguje už 16 let, do ČR se dostala teprve před rokem, pomalu se snaží prosadit a získat zákazníky. Prozatím toto zabezpečení bylo oficiálně uznáno jednou pojišťovnou, ale to by se mělo do budoucna změnit.
V ČR je momentálně 6 montážních středisek (např. Praha, Brno, Ostrava, Plzeň…), v okolí Brna jsou to mimo jiné Slavkov a Rajhrad.
 
Instalace Block Shaft
Oproti instalaci Zeder Lock, který se přivaří přímo na hřídel volantu, Block Shaft je připraven na nové hřídeli, která se jako celek doveze z Itálie. To znamená, že člověk bude muset chvíli počkat. V mém případě trvalo doručení součástky asi 10 dní.
Líbil se mi flexibilní přístup k zákazníkovi, takže například nebyl problém domluvit instalaci i na sobotu. S autem jsme přijeli do servisu v 9 hodin ráno a předali jsme je mechanikovi. Vzhledem k tomu, že instalace měla být dokončena ve 12 hodin, poskytl nám náhradní vůz.  Mechanik také ochotně vyfotil jednotlivé fáze instalace.
Instalace Block Shaftu byla bezproblémová. Do servisu jsme přijeli v dohodnutou dobu, instalace ještě nebyla dokončena, ale vzhledem k tomu, že byl víkend, to moc nevadilo. Během dokončování jsem se začal mechanika vyptávat na různé informace o tomto systému.
Mechanik mi na všechny mé dotazy ochotně odpověděl a také popisoval, jak dopadl pokus o ukradení automobilu s Block Shaft v ČR. Jednalo se o majitele Octavie RS. Ten jednoho dne ráno přišel ke svému automobilu, které mělo vylámané zámky, bylo poodtažené několik metrů od parkovacího místa a mělo odstraněnou mřížku k oku pro odtah. „Zloděj evidentně zkoušel auto ukrást. Když se mu nepovedlo uvolnit volant, tak zkusil automobil odtáhnout, ale to dost dobře nejde, když je volant zamklý. Zloděj to tedy nakonec vzdal,“ popisuje situaci mechanik.
 
Co budete po instalaci mít?
Získáte systém, na který je 10 let záruka, dále získáte bezplatnou podporu po celé Evropě v případě problémů. Vzhledem k tomu, že se dá systém odinstalovat (odinstalace trvá asi 2 hodiny), člověku nic nebrání dát systém po této době pryč.
K systému také dostanete 3 klíče, které mají z bezpečnostních důvodů gumový držák. Opětovná plastifikace klíče je během celé doby podpory zdarma. Dále obdržíte gumičku s karabinkou na připojení ke klíčům od zapalování, karty pro vystavení nových klíčů (ano, klíč je možné vystavit pouze na základě této karty a nepomůže vám donést jen samotný klíč), manuál a 2 nálepky na okno.
 
Princip zamykání Block Shaftu
Zamykání volantu je možné ve třech polohách: když je volant rovně, když je úplně vpravo nebo úplně vlevo. Nejprve se musí volant zamknout klasicky, jak se zamyká volant bez systému Block Shaft (zamknutí musí proběhnout ve třech výše uvedených polohách, jinak nepůjde klíč od Block Shaft zamknout), následně uzamknete samotný Block Shaft.
Při odemykání systém funguje přesně opačně, tedy nejprve odemknete Block Shaft a následně odemknete volant klasickým způsobem.
Klíč je během celé jízdy v zámku, nejde vyndat a volant nejde samovolně zamknout (systém zamykání je vícepolohový a nedopatřením se opravdu nezamkne). Jestliže se klíč Block Shaft připne karabinkou ke klíčům od zapalování, pak se velmi dobře zajistí to, aby člověk nezapomněl při vystupovaní z automobilu volant zamknout. Klíč není v zámku jen v případě, že je volant uzamknut.
 
Co víc dodat
Systém Block Shaft je opravdu precizně provedený, vypadá profesionálně, klíče jsou zabezpečené a bez výrobního čísla (sériové číslo je pouze na vaší kartě). Na zamykání jsem si během několika dnů tak zvykl, že doba zamykání je téměř shodná se zamykáním bez Block Shaft. Jen si člověk prostě musí zvyknout zamykat volant v jedné ze tří daných poloh… Jinak je to velmi pohodlný systém.
Chvíli jsem přemýšlel nad tím, jestli nálepky Block Shaft vůbec na okna dávat, a nakonec jsem se rozhodl, že ano. Systém není vidět, což je sice výhoda, ale zase to zloděje neodradí, dostane se do auta a až pak narazí kosa na kámen, je to sice pěkná věc, ale na druhou stanu už auto poškozené je.
 
Ještě jsem přemýšlel o tom, že bych si sehnal nálepky od Zeder Lock. Ty bych nalepil na okno a zloděj by sice věděl, že auto je zabezpečené, ale pokud by už počítal s tím, že je v automobilu nainstalovaný Zeder, narazil by až ve chvíli, kdy by se dostal do auta. Tyto dva systémy jsou sice podobné, ale ne stejné, takže by to zloději způsobilo další nečekané potíže :-)
 
Simir1982
 
Fotogalerie z montáže:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Video - princip mech. zabezpečení Block Shaft:

 

‹‹ Zpět na Rady a návody