Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Rady a návody

Diagnostika pomocí vyblikání 25.08.2006
Popis diagnostiky za použití LED diody.

Na diagnostiku pomocí vyblikání stačí obyčejná LED dioda, já si ji sám udělal, akorát s vřazeným, proměnlivým odporem, abych jí mohl používat zároveň jako zkoušečku atd. Princip spočívá v tom, že se nejdříve sundá plast s odkládací schránkou nad nohami řidiče a vy se dostanete k spleti drátů, kde musíte nají zásuvku (viz. přiložené schéma). Jedná se o dva dvoupinové konektory černé a hnědé barvy (novější modely mají 3 a 4 konektory) a kdyby vám náhodou neseděla barva, tak klíčem je TVAR toho konektoru, dobře si jej prohlédněte, že je každý trochu tvarově jiný, aby nešly zaměnit.

Tak, konektory jsme našli a teď vlastní vyblikání. Zapneme zapalování, + pól Ledky zasuneme do konektoru "B" pozice "1" a – pól do konektoru "A" pozice "1" (viz. obrázek). Teď by se nám měla dioda rozsvítit na nějakou chvíli a posléze začne blikat a teď POZOR !!!!

Je důležité sledovat její blikání a zapisovat jako morseovku, protože později budeme potřebovat blikací kód rozkódovat podle seznamu chyb. Kdyby náhodou nezačala blikat, vypněte zapalovaní, vytáhněte z konektoru a opakujte to znovu. Tedy, dioda zasvítí na znamení startu a např. zabliká: BLIK, BLIK -----BLIK ---- BLIK, BLIK, BLIK ----- BLIK, BLIK (poslední bliknutí je vždy delší zasvícení, aby jste věděli, že je konec jednoho čísla ) a na konci čtyřčíselné série je mezera cca 2.5s a buď se chybové hlášení opakuje pořád dokola (v případě jedné závady), nebo zabliká závada jiná. V našem modelovém případě jsme měli hlášení č. 2132.

No a to je vše vážení, závadu jsme vyblikali, rozkódujem podle tabulky a vrháme se na její odstranění. Pro vymazání závad v ŘJ stačí na 10 min odpojit baterii, poté raději znovu přeblikat, jestli je seznam čistý a pohoda. Nezapomeňte, že jakékoli odpojení čidla, či konektoru při zapnuté baterii vám VŽDY vyvolá závadu!!!!! Ona se ta chyba sice uloží jako sporadická, tzn. že není aktuální, ale mohlo by vás to zbytečně mást. Takže pokud se hrabete v motoru, je lepší baterii odpojit. Tak to bude asi tak vše, doufám, že jsem to popsal co nejlépe a na nic nezapomněl. Když jsem se to naučil já, tak vy s tím problém mít nebudete.

Sniper

 

‹‹ Zpět na Rady a návody