Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,9 sekundy, nejvyšší rychlost 330 km/h. Atmosféricky plněný motor V10 uložený uprostřed před zadní nápravou s výkonem až 449 kW (610 k) a okamžitými reakcemi na povely pedálu plynu. Aerodynamický koncept jako u závodního vozu. Nové Audi R8* je sportovní vlajkovou lodí značky Audi – žádný jiný vůz se čtyřmi kruhy není tak úzce spřízněný s motoristickým sportem.
Motor
- Atmosféricky plněný, vysokootáčkový motor V10 s mazáním se suchou skříní
- Zdvihový objem 5,2 litru, dvě verze s výkonem 397 kW (540 k), resp. 449 kW (610 k) a točivým momentem 540 N.m, resp. 560 N.m při 6500 min-1
- Velká chuť po otáčkách, spontánní reakce, charakteristický zvuk
- Systém vypínání válců COD (Cylinder-on-Demand), funkce setrvačné jízdy, systém start-stop, dvojité vstřikování, spotřeba až o 13 procent nižší než u předchůdce
- Suverénní jízdní výkony: 0 – 100 km/h za 3,2 sekundy, 0 – 200 km/h za 9,9 sekundy, nejvyšší rychlost 330 km/h (R8 V10 plus)
Převodné ústrojí
- Extrémně rychle řadící sedmistupňová převodovka S tronic, elektronické ovládání (by wire)
- Nově vyvinutý trvalý pohon všech kol quattro s elektrohydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou, zcela variabilní rozdělování točivého momentu, samosvorný diferenciál zadní nápravy
Podvozek
- Přední a zadní kola zavěšena na dvojicích příčných ramen, na přání adaptivní tlumiče Audi magnetic ride (v ČR na sérii)
- Vysokovýkonná brzdová soustava, na přání s keramickými kotouči
- Nově vyvinutý elektromechanický posilovač řízení, alternativně dynamické řízení
- 19“ kola s různým rozměrem pneumatik vpředu a vzadu v sériové výbavě, na přání 20“ kola
- Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select se čtyřmi režimyv sériové výbavě, na přání tři doplňkové módy Performance pro maximální dynamiku (sériově pro V10 plus)
Vnější design a Audi Space Frame (ASF)
- Charakteristický design sportovního vozu s motorem uprostřed před zadní nápravou
- Dvoudílné boční panely „sideblades“, světlomety LED v sériové výbavě, na přání laserová bodová světla pro dálkové světlomety, dynamické ukazatele směru
- Nový Audi Space Frame s konstrukcí z více materiálů, převážně hliníku a uhlíkových kompozitů, hmotnost 200 kilogramů, hmotnost vozidla bez provozních náplní 1454 kilogramů (R8 V10 plus)
- Vrcholné hodnoty torzní tuhosti, vynikající úroveň pasivní bezpečnosti a akustických vlastností
- Aerodynamický koncept se zaměřením na vysoké hodnoty přítlaku
Interiér
- Jasné linie, oblouk „monoposto“ na přístrojové desce, která vyvolává dojem, že se vznáší v prostoru
- Nově koncipovaná sportovní sedadla, R8 V10 plus s lehkými skořepinovými sedadly
- Nové barvy a materiály, mnoho možností pro individualizaci
Ovládání a zobrazování
- Ovládání zaměřené kompletně na řidiče, všechny důležité funkce na volantu
- Dvě varianty volantu se dvěma, resp. čtyřmi satelitními tlačítky
- Volně konfigurovatelný digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit s 12,3“ displejem v sériové výbavě, zobrazení s vysokým rozlišením, režim Performance s doplňkovými informacemi, jako jsou točivý moment, výkon, teploty motorového oleje a pneumatik, zrychlení nebo časy na kolo na závodním okruhu
Informační a zábavní systémy a Audi connect
- MMI Navigation plus s MMI touch v sériové výbavě, nově vyvinutý koncept ovládání s plochými hierarchiemi jako na chytrém telefonu včetně textového vyhledávání
- Technickým základem je modulární platforma informačních a zábavních systémů MIB druhé generace
- Na přání Audiconnect, Audi phone box a audiosystém Bang & Olufsen (který je pro české zákazníky už součástí sériové výbavy)
Výroba
- Výroba v manufaktuře „Audi Böllinger Höfe“ v areálu závodu Audi Neckarsulm
- Flexibilní a inovativní výroba, vysoký podíl kvalifikované ruční práce
Audi R8 e-tron
- Čistě elektricky poháněný vysokovýkonný sportovní vůz, dva elektromotory s celkovým výkonem 340 kW a točivým momentem 920 N.m
- 0 – 100 km/h za 3,9 sekundy, nejvyšší rychlost až 250 km/h (elektronicky omezena)
- Nová technologie akumulátorů s vysokou hustotou výkonu a energie
- Dojezd prodloužen až na 450 kilometrů
Audi R8 LMS
- Závodní vůz kategorie GT3 pro soukromé týmy po celém světě, první ostré nasazení již v roce 2015
- Téměř 50 % dílů je shodných se sériově vyráběným sportovním vozem, mimo jiné i motor
- Vyztužený prostorový rám ASF s bezpečnostním rámem, vnější panely z uhlíkového kompozitu